|
Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 | |
architect of life
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
Nee ik geef geen bloed.
Ben het wel van plan, maar ik wou eigenlijk al lang eens checken van welke leeftijd je dat mag. Er zit iig een gewichtsgrens op dat je min. 50kg moet wegen maar de leeftijd weet ik niet. Maar als ik daarmee mensen kan helpen, doe ik het wel! ![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
ik geef geen bloed......dat doet zo zeer!
|
![]() |
![]() |
#4 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
![]() Ja ik ga als ik weer terug ben uit Engeland bloed geven ![]()
![]() |
![]() |
#5 |
veteraan
|
![]()
nope, ik ben geen bloeddonor.
Overigens, ik vraag me af waarom men niet eerder het onderzoek stimuleert naar bloedvervangende middelen. In Amerika zijn ze in sommige ziekenhuizen al zo ver dat ze helemaal geen bloed meer toedienen, puur omdat er vervangende middelen zijn waarmee men dus niet meer afhankelijk is van bloeddonoren, en daarmee dus ook allerlei geldverslindende checks en dergelijke worden ontweken. (controle besmet bloed, bloedwaarden, bloedgroepen, en meer van die zaken).
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
Ja ik geef bloed. En ze zijn nog redelijk blij met met ook heb 0+ dus dat is altijd handig voor ze.
Ik geef bloed omdat ik vind dat als ik er levens mee kan redden waarom niet. Het kost je hooguit n uurtje en dan ben je er voor 3 maanden al weer vanaf. Geef al bloed vanaf mn 18e. Mag nu even geen bloed geven omdat ik een besmettingsrisico heb gelopen. En daar baal ik best wel van eigelijk. |
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
ik rook heel veel, dus volgens mij mag ik geen bloed geven aangezien er teveel nicotine in zit.
|
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
Nee want ik vind spuiten en injectienaalden niet plezierig en probeer dat altijd zo veel mogelijk te vermijden.
Ben wel gewoon donor, dus als ik doodga mogen ze mij lekker opensnijden en andere mensen redden. |
![]() |
![]() |
#9 | |
Amsterdam Original
|
![]() Citaat:
Ik word trouwens geen (bloed)donor.
![]() |