Citaat:
Populariteit Valentijnsdag daalt
Valentijnsdag verliest dit jaar fors aan populariteit.
Verrassing
Slechts 27% van de Nederlanders zorgt voor een verrassing voor zijn of haar geliefde. Dat blijkt uit onderzoek van Q & A Research & Consultancy. Vorig jaar deed 40,5% iets aan Valentijnsdag.
Te commercieel
Belangrijkste oorzaak van de daling is dat Valentijnsdag 'te commercieel' wordt gevonden. Degenen die niet aan Valentijnsdag doen, noemen behalve het commerciële aspect ook vaak dat ze het gewoon 'onzin' vinden. 1400 mensen van 15 tot 65 jaar deden aan het onderzoek mee.
Dag
Bijna alle vrouwelijke ondervraagden (98%) weten dat dit op 14 februari is tegen 88% van de mannelijke. Toch is 41% van de mannen Valentijnsdag wel eens vergeten. Een kaartje is het meest populair om te geven. Daarbij heeft de post de voorkeur boven internet.
|
Bron
Wat vind jij? Is het te commercieel of is het juist een leuke gelegenheid om iets romantisch te doen?
Kom maar op.