Citaat:
Origineel gepost door Sick Boy
Voor mij zijn er bewijzen genoeg dat god bestaat om tot geloof te komen. Mischien geloof jij het pas als je voor god staat en het met je eigen ogen ziet, maar dan vind ik het geen geloof meer.
|
Dus als god voor je staat is het geen geloof meer? Dus wat je eigenlijk zegt is wanneer jij in iets geloofd wat niet bestaat, maar wel voor komt in een boek dan geloof je en wanneer het absolute waarheid wordt dan houdt het geloof op. Wat dan uit komt op het punt dat god hoe het nu is niet bestaat.
Citaat:
Je vergeet ook nog de duivel en zijn demonen, die brengen juist mensen op het verkeerde spoor en zorgen dat er allerlei ellende in de wereld komt.
|
Als je iets verneukt betekent dat niet dat de duivel je dwars zit, maar dat je het zelf gewoon hebt verneukt.
Citaat:
En vandaag de dag gebeuren en nog steeds wonderen, neem nou die gitarist van korn die tot geloof is gekomen, dat zou je ook niet verwachten dat hij uit de band zou stappen en helemaal voor god zou gaan.
|
Er zijn ook mensen met een therminale ziekte die ineens gaan geloven, maar dat is geen wonder maar hypocriet.
En ik denk dat de duivel is bedacht door mensen die twijfel hadden in hun geloof om ze zo bang te maken zodat er vanalles mee kan gedaan worden om ze maar bij het geloof te houden.