Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 3,00 gemiddeld. Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 30 March 2008, 22:23   #11
Apollo
Lid

Standaard

Citaat:
Goh waarom is de bijbel geen onzin?....
redenen waarom het wel onzin is in mijn ogen:
- Het is geschreven door een mens... dit zeggen veel
Christenen tegen mij!!
- Nog nooit bewijs gezien dat god bestaat, nooit tastbaar
bewijs
- Hoe kan Maria kinderen krijgen terwijl ze nog maagd is? ze
was toch een mens?
- als er dan toch een god bestaat waarom heeft deze beste
man er dan niet voor gezorgt dat dat niet iedereen in hem
gelooft? en waarom heeft hij er niet gezorgd dat er maar 1
godsdienst is?
- Waarom is de wereld zo oneerlijk verdeeld?
- De bijbel is al zo vaak vertaald wie zegt mij dat de vertalers
dit boek niet verkeerd geintrepeteerd hebben?

Beantwoord deze vragen maar is en mischien ga ik dan geloven... zolang ik alles wat jullie zeggen kan weerleggen geloof ik niet. Trouwens kom niet aanzetten met antwoorden dat is nu eenmaal zo.... als dat zo was was het een feit.. en feiten kunnen bewezen worden... kun je dit niet is het een mening!! en die hoeven niet te kloppen.
- Het is geschreven door een mens... dit zeggen veel
Christenen tegen mij!!

het is geschreven door een mens, die de teksten vaak door kreeg van god, of die de wonderen die jezus of god uitrichte met eigen ogen zag.

- Nog nooit bewijs gezien dat god bestaat, nooit tastbaar
bewijs

dat is er genoeg, maar zo gauw het er is gaan weer allemaal mensen roepen dat het nep is en dat het goochel trucs zijn. ik heb een vriend wiens been 2 cm is gegroeid bij een gebedsgenezing. hij was scheef aan het groeien omdat zijn ene been 2 cm korter was en in een paar seconde is dit been aangegroeid onder het gebed, dit was gewoon te zien. zo zijn er heel veel genezingen verricht.

bovendien heet het ook geloof. dus zo gauw er harde bewijzen komen is t geen geloof meer

- Hoe kan Maria kinderen krijgen terwijl ze nog maagd is? ze
was toch een mens?

Dit heet een wonder, god heet niet voor niks god.

- als er dan toch een god bestaat waarom heeft deze beste
man er dan niet voor gezorgt dat dat niet iedereen in hem
gelooft? en waarom heeft hij er niet gezorgd dat er maar 1
godsdienst is?

opnieuw: het heet niet voor niks geloven, als hij ons tot apparaten had gemaakt die alleen maar in hem konden geloven was er geen geloof. ik geloof persoonlijk bovendien dat alle godsdiensten uiteindelijk dezelfde god vereren, alleen af en toe op een wat verschillende manier.

- Waarom is de wereld zo oneerlijk verdeeld?

de eerste 2 pagina's staat dat al, vlak na het scheppings verhaal.
eerst was de wereld perfect zonder kwaad, maar toen adam en eva het kwaad toelieten in hun leven (een hap namen van de appel van de verbode boom) werden ze verbannen uit die perfecte wereld en kwamen ze op de aarde waar we nu zitten, in de bijbel word beloofd dat we uiteindelijk allemaal weer in die ene wereld komen.

- De bijbel is al zo vaak vertaald wie zegt mij dat de vertalers
dit boek niet verkeerd geintrepeteerd hebben?

af en toe gebeurt dit inderdaad, daarom zijn er ook altijd mensen bezig met controleren van de vertalingen met de originele boeken (die zijn er grotendeels nog) en de interpetatie word aan jou gelaten, in de bijbel staan de teksten helemaal open en worden er bijna geen uitleggen gegeven.

bovendien gaan de meeste mensen eerst geloven en leren daarna de bijbel (en op die manier god!) pas beter kennen. als je niet geloofd voel je ook al die liefde van god niet, als je dit wel voelt dan weet je hoe geweldig hij eigenlijk is en dat er helemaal geen bewijzen nodig zijn.

Er is geen enkele christen die alles begrijpt, daarom staat er ook "geloof als een kind" stel geen vragen bij alles, je hoeft niet altijd alles te weten

groeten,
jeroen
Apollo is offline  

Berichting Regels