|
|||||||
| Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
![]() |
|
|
Onderwerpopties |
Waardering:
|
Weergavemodus |
|
|
|
|
#1 | |
|
Lid
|
Citaat:
Christenen tegen mij!! het is geschreven door een mens, die de teksten vaak door kreeg van god, of die de wonderen die jezus of god uitrichte met eigen ogen zag. - Nog nooit bewijs gezien dat god bestaat, nooit tastbaar bewijs dat is er genoeg, maar zo gauw het er is gaan weer allemaal mensen roepen dat het nep is en dat het goochel trucs zijn. ik heb een vriend wiens been 2 cm is gegroeid bij een gebedsgenezing. hij was scheef aan het groeien omdat zijn ene been 2 cm korter was en in een paar seconde is dit been aangegroeid onder het gebed, dit was gewoon te zien. zo zijn er heel veel genezingen verricht. bovendien heet het ook geloof. dus zo gauw er harde bewijzen komen is t geen geloof meer - Hoe kan Maria kinderen krijgen terwijl ze nog maagd is? ze was toch een mens? Dit heet een wonder, god heet niet voor niks god. - als er dan toch een god bestaat waarom heeft deze beste man er dan niet voor gezorgt dat dat niet iedereen in hem gelooft? en waarom heeft hij er niet gezorgd dat er maar 1 godsdienst is? opnieuw: het heet niet voor niks geloven, als hij ons tot apparaten had gemaakt die alleen maar in hem konden geloven was er geen geloof. ik geloof persoonlijk bovendien dat alle godsdiensten uiteindelijk dezelfde god vereren, alleen af en toe op een wat verschillende manier. - Waarom is de wereld zo oneerlijk verdeeld? de eerste 2 pagina's staat dat al, vlak na het scheppings verhaal. eerst was de wereld perfect zonder kwaad, maar toen adam en eva het kwaad toelieten in hun leven (een hap namen van de appel van de verbode boom) werden ze verbannen uit die perfecte wereld en kwamen ze op de aarde waar we nu zitten, in de bijbel word beloofd dat we uiteindelijk allemaal weer in die ene wereld komen. - De bijbel is al zo vaak vertaald wie zegt mij dat de vertalers dit boek niet verkeerd geintrepeteerd hebben? af en toe gebeurt dit inderdaad, daarom zijn er ook altijd mensen bezig met controleren van de vertalingen met de originele boeken (die zijn er grotendeels nog) en de interpetatie word aan jou gelaten, in de bijbel staan de teksten helemaal open en worden er bijna geen uitleggen gegeven. bovendien gaan de meeste mensen eerst geloven en leren daarna de bijbel (en op die manier god!) pas beter kennen. als je niet geloofd voel je ook al die liefde van god niet, als je dit wel voelt dan weet je hoe geweldig hij eigenlijk is en dat er helemaal geen bewijzen nodig zijn. Er is geen enkele christen die alles begrijpt, daarom staat er ook "geloof als een kind" stel geen vragen bij alles, je hoeft niet altijd alles te weten ![]() groeten, jeroen |
|
|
|
|
|
#2 | ||||||
|
Super Lid
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() Wat zit je allemaal debiel te doen met die schuingedrukte letters, btw? |
||||||
|
|
|
|
#3 | |
|
Lid
|
Citaat:
ik heb nog een paar dingen toe te voegen: - als ik zeg dat ik geen harde bewijzen heb betekent dat niet dat ik geen bewijzen heb. ze zijn alleen niet voor jou toegankelijk. - het is allemaal niet letterlijk bedoelt, denk je dat alle christenen nou echt geloven dat er 2 mensen waren in een tuin in t begin van de wereld en dat er nu een engel met brandend zwaard voor een ijzere poort staat voor als er een mens met een ruimteschip naar een wolk toe komt ofzo? - ik had t niet over stemmetjes maar een gevoel - vrijwel alle christenen zitten op vwo, technasium, gymnasium of hebben daarop gezeten. dat laatste punt van jou slaat dus helemaal nergends op, juist de slimste mensen van onze samenleving geloven en dat zijn niet de mensen die zelf nadenken inplaats van sommige mensen, die gewoon de grote groep volgen. in dit geval de niet gelovers. over het geloof kan je niet discusieren omdat er geen bewijzen kunnen zijn, dus ik stop ook met dit topic groeten |
|
|
|
|
|
#4 | |
|
Banned
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
#5 | |
|
Super Lid
|
Citaat:
Wat dus betekend dat je verliest. |
|
|
|
|
|
#6 | |
|
Lid
|
Citaat:
Laat me je zeggen dat je helemaal naast zit!! Ik geef hier enkele bekende christenen: William Tyndale, Desiderius Erasmus, Abraham Lincoln, Albert Einstein(!!!), Blaise Pascal en René Descartes. allemaal mongolen zeker????!!! |
|
|
|
|
|
#7 |
|
Banned
|
|
|
|
|
|
#8 |
|
Lid
|
na een beetje te hebben rondgeneusd op internet ben ik te weten gekomen dat eingenlijk hij was agnostisch. Maar goed, dat neemt niet weg dat er nog heel veel andere hoogopgeleiden zijn die christen zijn.
|
|
|
|
|
#9 |
|
Super Lid
|
Ik zou ook zo een rijtje Atheďstische wetenschappers op kunnen lepelen hoor. Maar ik blijf erbij dat die mensen een krom en vertekend beeld hebben van de wereld en van het leven en daarom een vorm van achterstand hebben.
|
|
|