Citaat:
Originally posted by elvenkindje
Ahum, hier hebben we het al over gehad...
Feit is dat ik zal blijven roken, simpelweg omdat het mijn eigen keuze is geweest, en omdat ik het gewoon lekker vind. Ik weet dat het slecht voor je is, maar ik kies er zelf voor en ik accepteer de consequenties. Ik negeer jullie (de niet-rokers om het zo maar even te noemen) replies niet; ik geef jullie ook geen ongelijk met jullie wetenschappelijke feiten en longfoto's, integendeel zelfs, maar ik wil gewoon roken, om de simpele reden dat ik het lekker vind. Net zoiets als dat andere mensen Chinees eten lekker vinden, maar omdat dat blijkbaar niet ongezond is wordt daar niet moeilijk over gedaan. Misschien is dat dan wel een slecht voorbeeld, maar ik hoop dat jullie begrijpen wat ik bedoel. En ik rook absoluut niet om stoer te zijn, ik rook enkel en alleen puur omdat ik het lekker vind, en om geen enkele andere reden. En dat ik later dood ga aan kanker (rookziekte nummer 1 naar ik weet) is helemaal niet zeker, roken veroorzaakt geen kanker, het verhoogt de kans op kanker alleen. Er is dus geen garantie dat je het krijgt. En je zal er ongetwijfeld wel sporen van blijven zien als je rookt of gerookt hebt, maar die neem ik dan maar voor lief.
|
Kanker is slechts 1 van de vele nadelen. Bedenk wel dat je na een flink aantal jaren er een torenhoge bloeddruk aan overhoud, er 10 jaar ouder dan je leeftijd uitziet (alhoewel dat natuurlijk wel handig is aangezien je jezelf ouder voelt dan je leeftijdgenoten

), je sperma naar de klote gaat (figuurlijk gezien dan

), je longen compleet kapot gaan en daarbij ook je conditie en ga zo maar door.
Nou mag jij je lichaan zoveel verneuken als je zelf wil, zolang je der zelf blij mee bent maakt me dat helemaal niks uit. Afgezien van het feit dat je straks misschien wel een duur ziekenhuisbed in beslag neemt maargoed... dat komt dan maar van de accijns zullen we maar zeggen

Het grote nadeel is echter dat wanneer jij bijvoorbeeld naar een cafe gaat en daar een sigaretje opsteekt en ik daar toevallig ook zit, mijn gezondheid ook naar de klote gaat. Terwijl ik der niet voor kies. Dat blijft wel mijn grote bezwaar tegen roken