|
Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
![]() |
|
Onderwerpopties |
Waardering: ![]() |
Weergavemodus |
|
![]() |
#1 |
Guest
|
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
zo denk jij er over. de schepping was perfect tot dat "het kwaad" er bij kwam...
read the bible ![]() |
![]() |
#3 |
Super Lid
|
![]()
Dan was god slecht bezig, wie laat er nou zomaar zijn 'perfecte schepping' verpesten door een fout van hemzelf? (God heeft alles gemaakt dus ook het kwaad)
#4 | |
Guest
|
![]() Citaat:
er is dus geen enkele fout gemaakt. God wil dat we zelf de keuze voor Hem maken, dat kunnen we alleen op het moment dat we met het goede en het kwade te maken hebben gehad. |
|
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
dus dat God slecht bezig was klopt niet
|
![]() |
#6 |
Super Lid
|
![]()
Yeah right, alles zou perfect kunnen zijn maar omdat god het zo wil laat ie ons oorlog voeren en elkaar afslachten terwijl hij dat zou kunnen veranderen (hij is almachtig, non?)
#7 |
Guest
|
![]()
je snapt het domweg niet he?
als God ons geen vrije wil had gegeven waren we net voorgeprogrammeerde robotten... God wil juist dat we zelf voor Hem kiezen. God wil niet dat we oorlog voeren en elkaar afslachten. Maar God wil wel dat we zelf voor Hem kiezen. |
![]() |
#8 |
Super Lid
|
![]()
Ok dus hij is meer van: ja zoek het zelf maar uit en vermoord elkaar ik sta er allemaal boven en lach in mijn vuistje.
#9 | |
Guest
|
![]() Citaat:
lees mijn vorige antwoorden nog maar eens door. als je het dan niet begrijpt kan ik je niet helpen want dat wil je het niet begrijpen |
|
![]() |
#10 |
Super Lid
|
![]()
Volgens jou wil ie dat we 'kiezen voor hem'. Hij had ook gewoon 'het waad' kunnen weghalen zodat iedereen in hem zou kunnen geloven. (en hij had ff moeten zorgen dat er niet zoveel bewijzen zouden zijn voor een andere theorie over hoe de wereld is ontstaan
![]()
#11 | |
Guest
|
![]() Citaat:
theorieën.... sommige mensen willen domweg niet voor God kiezen, dus gaan ze maar wat anders verzinnen.... |
|
![]() |
#12 |
Guest
|
![]()
het geloof bestaat al duizenden jaren hoor
![]() |
![]() |
#13 |
Guest
|
![]()
jah, en het kon die duizenden jaren bestaan, omdat men niet ging onderzoeken hoe de dingen in elkaar zaten, en tegenwoordig is het mogelijk om het wel te onderzoeken, en kun je dus tot andere conclusies komen, aan de hand van de resultaten van je onderzoek.
bijvoorbeeld, vroeger geloofde men dat de aarde plat was. maar na onderzoek te doen kwam men er achter dat de aarde helemaal niet plat was, maar rond. en als je dit soort onderzoeken nog steeds niet vertrouwd, dan moet je proberen aan te tonen dat de aarde wel degelijk plat is. en DAT doe je weer door onderzoek te doen. en dan SLUIT je eerst uit dat de aarde rond is. maar helaas weten we al dat dat wel het geval is. |
![]() |
#14 |
Guest
|
![]()
betere/concrete bewijzen?? echt niet!
|
![]() |
#15 |
Guest
|
![]()
ontken ik dan dat de aarde plat is??
in de tegenwoordige tijd kun je vaak genoeg de aanwezig heid en de kracht van God zien, voelen, meemaken etc. de onderzoeken over een evolutieTHEORIE zijn naar 2 kanten gericht, aan de ene kant wetenschappers die zeggen dat het klopt, aan de andere kant wetenschappers die fouten ontdekken in de onderzoeken van de ene wetenschappers en die er dus zelf achter zijn gekomen dat de evolutie theorie niet klopt. |
![]() |
#16 | ||
Super Lid
|
![]()
Dat was een voorbeeld.
Citaat:
Citaat:
![]() |
#17 |
Guest
|
![]()
je staat er niet voor open dus zal het je ook niet opvallen...
en nee ze passen hun theorie heel vaak NIET aan.... het geloof hoeft ook niet te veranderen ![]() |
![]() |
#18 |
Super Lid
|
![]()
Ik sta echt wel open voor iets 'wonderbaarlijks' in mijn saaie leven.
#19 |
Guest
|
![]() |
![]() |
#20 |
Banned
|
![]()
Wat is er allemaal vanaf god naar aarde gestuurd dan? En kom niet aan met alleen jezus.
|
![]() |
![]() |
#21 |
Lid
|
![]()
Zijn jullie hier nog steeds op bezig
![]() engelen en de heilige geest |
![]() |
![]() |
#22 |
Guest
|
![]() |
![]() |
#23 |
Banned
|
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Banned
|
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Beheerder
|
![]()
Ik ben nu wel heel benieuwd naar die mirakels die jij allemaal hebt meegemaakt....
#26 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Ik heb mensen zien genezen, een vrouw in een rolstoel, kon absoluut niet meer lopen. we waren in een gebedsdienst. en op een gegeven ogenblik kwam ze LOPEND zonder hulp naar voren. dat is 1 van de vele voorbeelden. |
|
![]() |
#27 | |
Beheerder
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#28 |
Super Lid
|
![]()
Maar als je maar vaak genoeg iets tegen jezelf zegt ga je er vanzelf in geloven. Zo is mijn grote teen er ook altijd voor mij in tijden van wanhoop. Hij laat ook wonderen gebeuren! er viel een vleesmes op hem maar hij had niks! wonder, niet?
#29 |
Guest
|
![]() |
![]() |
#30 |
Guest
|
![]()
ey, ik ben niet alwetend, maar weet wel dat God vaak genoeg mensen heeft gestuurd. En dat hoeft nog niet eens een persoon als Jezus te zijn. Denk maar eens aan Mozes, Noach, Elia, Elisa, Habakuk, etc. Al deze mensen hadden een opdracht, een missie.
en denk eens aan de apostelen zij waren allemaal uitgezonden door Jezus Gods Zoon. Zij moesten het Evangelie over de wereld gaan verspreiden. |
![]() |
#31 | |
Banned
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#32 |
Lid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#33 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
#34 |
Lid
|
![]() |
![]() |
![]() |
#35 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
#36 |
Banned
|
![]() |
![]() |
![]() |
#37 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
![]() ![]() ![]()
![]() |
#38 |
Girlpower!!
|
![]()
Waarom geloof jij dat ik besta? je hebt mij nog nooit gezien, je kent me niet, je kent me alleen van de berichten op dit forum..
Waarom geloof ik dat God besta? Ik heb Hem nog nooit gezien, ik ken Hem denk ik beter dan dat jij mij kent en ik ken Hem uit de Bijbel.. Dus waarom zou het raar zijn als ik in God geloof? Ik vind het eerder gek dat jij gelooft dat ik besta..
#39 | |||
Girlpower!!
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
In de bijbel staat dat er steeds meer ellende zal zijn op de wereld, kijk naar wat er gebeurd.. alleen maar ellende op deze wereld..
![]() |
#40 | |||
Super Lid
|
![]() Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Ja, meuhmeuhmeuh zo kan ik ook wel een geloof onderbouwen.
![]() |
#41 |
Lid
|
![]()
Indien god bestaat, zou het dan niet associaal zijn dat "Hij" nooit eens iets terugdoet voor de mensen die tot hem bidden.
Men kan zo veel tot god bidden, maar hoeveel mensen hebben ooit antwoord van god terug gehad?En als die lui al een antwoord terug krijgen is het gewoon een idee dat voortkomt uit hun eigen brein of geest, niet iets dat hen word ingefluisterd door een" almachtige en alwetend persoon " Zou het niet aardig zijn als "god" eens op aarde rond zou gaan lopen om de mensen iets terug te geven voor al die keren dat ze hun gebeden tot hem gericht hebben? ( dit is enkel een idee, zeker niet bedoeld om gelovigen te kwetsen) |
![]() |
![]() |
#42 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
#43 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Hij antwoord ook. ( je zou dat kunnen ervaren ) |
|
![]() |
#44 |
Guest
|
![]()
Waarom zou god eigelijk geen lekkere stoot kunnen zijn, waarom altijd weer een fijne poljas met grijze baard?
(verzin hier nog eens zo'n mooi antwoord op, rebelleke) Laatst aangepast door BroodjeBeton : 5 August 2007 om 16:58 |
![]() |
#45 |
Guest
|
![]()
het grootste gedeelte van de Bijbel is allemaal waargebeurd......
er zijn gedeeltes in het nieuwe testament genaamd gelijkenissen. dit waren verhalen die door Jezus werden verteld als voorbeeld/om iets te verduidelijken. |
![]() |
#46 | |
Banned
|
![]() Citaat:
en: http://en.wikipedia.org/wiki/Radiocarbon_dating just my 2 cents |
|
![]() |
![]() |
#47 |
*****eigenaar
|
![]()
het probleem is dat je niet weet of het echt gebeurd is. Ik geloof zelf liever dat er gedeeltes zijn die niet echt gebeurd zijn
![]()
#48 | |
Lid
|
![]() Citaat:
denk aan: voorspellingen in het oude testament die zijn uit gekomen. en nadat deze zijn uitgekomen zijn de dode zeerollen gevonden. deze zijn verstopt VOOR dat deze dingen gebeurt zijn en toch staan die verhalen erin. Zelf maken deze feiten me helemaal niks uit aangezien ik deze niet nodig heb om te geloven, ik voel god's aanwezigheid elke dag en als jij je er voor zou open stellen zou je dat op gegeven moment ook wel voelen. |
|
![]() |
![]() |
#49 | |
Banned
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#50 | |
Lid
|
![]() Citaat:
ps. deze link klopt zoiezo niet, tenminste, niet volgends jou. hier zou de prikkel B, god dus in dit geval, er van tevoren wel moeten zijn en jij zegt zelf dat hij bed8 is. hoe verklaar je dat? Laatst aangepast door Apollo : 6 August 2007 om 11:08 |
|
![]() |