|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#15 |
architect of life
|
![]()
Om te beginnen zorgt de immigratie van buitenlanders ervoor dat het geboortecijfer nog een beetje de lucht in gaat. Ze kweken, om het zo te zeggen, als konijnen (ik ging zeggen Marokkanen, maar dat klopt niet echt in deze zin) waardoor hun kindjes, als ze netjes naar school zijn geweest en mooi zijn afgestudeerd, voor jouw pensioen kunnen werken.
Ten tweede zie ik, op gebied van innerlijk, maar weinig verschil tussen mensen van vreemde afkomst en Belgen. Ik heb in de lagere school en de kleuterschool bij enkele "allochtonen" (officieel zijn het Belgen) op school gezeten en ik was daar even goed bevriend mee als met anderen. Het stigma van vreemd dat wij hen opplakken is helemaal niet zo heel erg vreemd. Ten slotte zijn ze er om bepaalde mensen op te hitsen en politieke partijen stemmen te laten winnen omdat er weer maar eens een allochtoon een auto gestolen heeft. Maar over de autochtoon die een bank heeft overvallen zwijgen ze. ![]()