Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Bekijk resultaten enquête: Wat moet er nu gebeuren?
Lijmpoging voor CDA-PvdA 1 4,76%
CDA/VVD/D66 4 19,05%
CDA/VVD/LPF 5 23,81%
Minderheidskabinet CDA/VVD 0 0%
Paars 3: PvdA/VVD/D66 4 19,05%
Nieuwe verkiezingen 7 33,33%
Stemmers: 21. Je mag niet stemmen in deze enquête

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 13 April 2003, 21:52   #16
Tyskie
Lid

Tyskie's Avatar

Standaard

Citaat:
Originally posted by Jolie
(...)

Als je zegt dat de schuld voor 75% bij Balkenende ligt ben je naïef volgens mij. Bos en Balkenende hebben beide bij de onderhandelingen gezeten, hebben ook beide geweten hoe de situatie ervoor stond. Beide zijn gemotiveerd geweest een kabinet te vormen, dat is iets wat volgens mij wel vast staat. Tuurlijk heeft het voor het CDA even geduurd om eraan te wennen dat ze met de PVDA samen moesten gaan werken, hier hadden ze natuurlijk niet op gerekend. Toen ze er overheen waren is óók het CDA gemotiveerd geweest voor een nieuw kabinet samen met de PVDA daar heb ik de volste vertrouwen in.

Het sentimentele gedrag van meneer Bos bevalt me echter niet zo, gisteren bij Barend & Van Dorp vond ik het echt overkomen alsof hij alles goed gedaan heeft en Balkenende alles fout. Alles lag aan Balkenende. Onzin volgens mij. Tuurlijk Balkenende zou ook dingen niet goed gedaan hebben, maar dat betekent niet dat Bos alles zo goed gedaan heeft.

Jammer dat niet iedereen inziet dat de fout bij beide ligt en niet alleen bij Balkenende.

Ik heb gesproken!
Jij vergeet echter dat het CDA van meet af aan, tijdens de verkiezingen dus al, absoluut al niet met de PvdA in zee wou. Toen bleek echter dat het electoraat duidelijk voor een PvdA-CDA formatie koos, moest Balkenende wel in zee met Bos... Hij zal heus de intentie hebben gehad om er uit te komen, maar in mijn ogen heeft hij er nauwelijks moeite voor gedaan.
En dat 'sentimentele gedoe van meneer Bos' in jouw VVD-ogen lijkt in PvdA-ogen vrij terecht.. Maarja, wat is de waarheid he? Ik blijf toch van mening dat vooral de halstarrige houding van Balkenende een eventueel centrumlinks kabinet de das om heeft gedaan... Maar ook Bos zal vast fouten hebben gemaakt hoor..

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels