Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Aan de Bar...
FAQ Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Aan de Bar... Onder het genot van een denkbeeldig drankje kun je hier alles kwijt wat je nergens anders kwijt kunt. En het hoeft nergens over te gaan. Spammen en flamen is echter ook hier niet toegestaan!

 
 
Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 31 May 2004, 19:33   #24
Tyskie
Lid
 
Tyskie's Avatar
 
Geregistreerd op: 8 March 2002
Locatie: Rhoon
Berichten: 8.827
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door psychobunny
Dit bedoelde ik dus...

Tyskie, kan je ff uitleggen hoe jullie schoolsysteem er aan toe gaat? Dat maakt 't allemaal iets makkelijker
Ok.
Iedereen begint op de basisschool... Alle niveaus (uitzonderingen daargelaten) bij elkaar.. Hierna gaat men naar de middelbare school.
Hoogste niveau is dan het VWO (Voortgezet Wetenschappelijk Onderwijs), dat bestaat uit:
• Gymnasium (met klassieke talen)
• Atheneum (zelfde niveau, zonder klassieke talen)

Dan krijg je de HAVO (Hoger A??? V??? Onderwijs).

Nog een niveau lager was vroeger de MAVO (Middelbaar A?? V?? Onderwijs). Dat is nu opgedeeld in het een en ander om toch iets meer verschil te maken... Het hoe en wat weet ik niet...

Ik heb dus op het Gymnasium gezeten, waar men 6 jaar Engels kreeg, en minimaal 2 (of 3?) jaar Duits en 3 (of 4?) jaar Frans.

Op de HAVO krijg je 5 jaar Engels en minimaal 2 jaar Duits of Frans (vraag me niet om details, daar heb ik me niet zo in verdiept).

Op de MAVO kreeg je ook zeker enkele jaren (ik denk 4) Engels en ook een paar jaar Duits. Hoe het met het Frans zit weet ik niet, maar ik geloof dat men kon kiezen tussen Duits en Frans..

Hierna kan men gaan werken of doorstuderen...
__________________
"Groetjes terug."
Tyskie is offline   Met citaat antwoorden
 

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

BB code is Aan
Smilies zijn Aan
[IMG] code is Aan
HTML code is Uit

Forumnavigatie


Alle tijden zijn GMT +1. De tijd is nu 00:35.


Forum software: vBulletin 3
Copyright ©2000 - 2026, Jelsoft Enterprises Ltd.