Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > Aan de Bar...
FAQ Ledenlijst Kalender Zoeken Berichten van vandaag Markeer forums als gelezen

Aan de Bar... Onder het genot van een denkbeeldig drankje kun je hier alles kwijt wat je nergens anders kwijt kunt. En het hoeft nergens over te gaan. Spammen en flamen is echter ook hier niet toegestaan!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 14 June 2004, 15:10   #101
bootje
Meest gerespecteerde forummer

bootje's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Saartje
Ik vind dat CD&V op zijn minst nu moet praten met Vlaams Blok.

Al is het nog maar om democratisch over te komen
Maar wat ze nu doen is kinderachtig gedrag. In de kleuterklas sloot ik ook andere kinderen uit die ik niet zo leuk vond
ja sorry, maar Filip de Winter was ook kinderachtig gisteren in het debat. dat zou je eens moeten gaan bekijken, het is de moeite!
ik denk dat er wel een stukje staat op www.vrtkies.net
Oud 14 June 2004, 15:50   #102
0Vera
Lid

Standaard

Citaat:
terwijl een grote meerderheid van de stemgerechtigden nauwelijks de ontwikkelingsgraad van een gemiddelde chimpansee weet te overstijgen waarschuwt een vlaams blokker
hoe-omschrijven-wij-onze-eigen-kiezers
Citaat:
Het Vlaams Blok heeft als enige partij een eigen inlichtingen en spionage dienst.
waarom klinkt dit niet gek als ik kijk naar het disrespect voor ALLE mensen die minder zijn dan de gemiddelde brave racistische rijke man (vrouwen zijn natuurlijk ook minderwaardig)
het kan hen gewoon niet schelen dat ze hiermee fundamentele mensenrechten schenden. Straks komt AMNESTY nog bij hen joh, toppunt van afgang

en die stemplicht snap ik ook ni helemaal. sinds wanneer heeft wie dat bedacht?
2-4-04 21:51 Getrouwd met Sandraatje :)
0Vera is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2004, 16:37   #103
Bazzemans
Super Lid

Bazzemans's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sedes

Ik moet zeggen dat ik wel voor een flat tax ben..
Waarom voor flat tax? Leg eens uit?
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2004, 16:49   #104
CharmedOne
Lid

CharmedOne's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar CharmedOne
Standaard

ik wou gaan uitslapen vandaag, maar dat kon weer niet he
Ze zijn in de straat met iets bezig en dat maakt teveel geluid en dat om 6 uur half 7 al
CharmedOne is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2004, 16:59   #105
Sedes
° Blub °

Sedes's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Waarom voor flat tax? Leg eens uit?
omdat ik waarschijnlijk later bij degene zal behoren die er voordeel aan heeft..
De belastingen/RSZ/bedrijfsvoorheffing zijn gewoon te hoog voor de hoge inkomens vind ik.. van je brutoloon hou je uiteindelijk nog 40% over

Nu ja, voor zo'n extreme versie van belastingen ben ik nu eigenlijk ook weer niet, vind gewoon dat er iets moet gedaan worden aan de té hoge belastingen op hoge inkomens.. ik ben mss niet sociaal op dat vlak maar ja.. komt ervan als je 5jaar lang moet studeren en dan toch maar ongeveer evenveel zou verdienen als iemand die stopt na het middelbaar en een vdab opleiding doet (en ook nog eens meer kans op geen werk: universiteitenwerkloosheid is momenteel hoog)
Sedes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2004, 17:16   #106
Bazzemans
Super Lid

Bazzemans's Avatar

Standaard

Heb je er weleens over nagedacht dat je ook zou kunnen komen te behoren bij de groep die er GEEN voordeel van heeft. Wat nou als een tijd komt dat je niet meer kan beschikken over een dusdanig goed betaalde baan of dat er iets gebeurd waardoor je die baan niet meer kan uitvoeren. Dan ben je vast ook degene die het hardste schreeuwt dat de flat tax weer afgeschaft moet worden..
Oud 14 June 2004, 17:37   #107
psychobunny
Guest

Standaard

Sorry Sedes, maar bazzemans heeft dik gelijk, je weet NOOIT waar je terecht komt,dus vind ik het nu al te vroeg om te roepen dat je voor flat tax bent... Vooral omdat je zelf zegt dat de universiteitenwerkloosheid hoog is nu...
  Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2004, 17:43   #108
Sedes
° Blub °

Sedes's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bazzemans
Heb je er weleens over nagedacht dat je ook zou kunnen komen te behoren bij de groep die er GEEN voordeel van heeft. Wat nou als een tijd komt dat je niet meer kan beschikken over een dusdanig goed betaalde baan of dat er iets gebeurd waardoor je die baan niet meer kan uitvoeren. Dan ben je vast ook degene die het hardste schreeuwt dat de flat tax weer afgeschaft moet worden..
i know, daarom dat ik ook zeg dat ik niet voor die extreme vorm ben maar eerder voor een verlaging van belastingen op hoge inkomens..
Sedes is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2004, 17:45   #109
psychobunny
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sedes
i know, daarom dat ik ook zeg dat ik niet voor die extreme vorm ben maar eerder voor een verlaging van belastingen op hoge inkomens..
Daar kan ik dan wel eerder inkomen ja
  Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2004, 17:51   #110
WishfulDreaming
-

WishfulDreaming's Avatar

Standaard

Flat-tax is enkel in je voordeel als je écht veel geld verdiend. En dan krijg je weer het idee dat rijken rijker worden, en armen armer. Nee, ben ik tegen

Ik vind de schalen wel een goed idee, iemand met een minimum loontje kan je niet even hard belasten als iemand die bakken met geld heeft. Vanzelfsprekend dat de mensen met veel geld er amper iets van gaan merken.

Misschien dat het egoisme (stiekem?) van hogeschoolstudenten en universiteitsstudenten hiervoor wel kiezen, in hun eigen voordeel van, maar als je eens om je kijkt lijkt me dat niet zo'n goed idee
WishfulDreaming is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 June 2004, 17:58   #111
Bazzemans
Super Lid

Bazzemans's Avatar

Standaard

Het schalen-model is zo bedoeld dat 50% van de bevolking ook daadwerkelijk 50% van verdient en 80% ook daadwerkelijk 80% enz. Dat is de puurste vorm. Wat echter nooit haalbaar zal zijn. Je kan echter wel proberen de inkomens zo dicht mogelijk bij elkaar te laten komen.
Antwoord

Onderwerpopties
Weergavemodus Stem op dit onderwerp:
Stem op dit onderwerp::

Berichting Regels