Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ar-Tuur
Ho, Hold it right there, bart Volgens de regels mag je gewoon zwaaiend achter iemand aanrennen.. zolang je iemand niet onregelementair naar de grond werkt. En dat was niet het geval, sterker nog, Heitinga raakte Nedved niet eens! Dus hoe kan het dan een gele kaart zijn? Als de scheids geen overtreding warneemt, maar alleen een dreigende overtreding, dan kun je toch niet gokken en dan maar geel geven? Als we die maatstaf gaan hanteren, worden schwalbes zodadelijk nog beloond omdat iemand 'de indruk maakt een overtreding te gaan maken', terwijl die duidelijk niet gemaakt wordt.
|
Ja, maar Arthur, we weten toch allebei dat een scheids niet kán waarnemen of hij écht geraakt wordt?! Als je in een sprintduel met iemand bent, en je zwaait met je armen, een scheids staat 20 meter verderop.. Natúúrlijk laat die Tsjech zich dan vallen, en de scheids kan nooit zien of hij ook echt geraakt werd. Ik zeg niet dat ik voor dit geval, nadat ik het 100x in de herhaling uit 10 verschillende standpunten heb gezien, wél geel zou geven, maar op het moment zelf wél, uit de positie van de scheids gezien..