|
School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
hallo iedereen... ja ik weet nu wel niet dat chrisostemos in het 6de jaar (slechts 100 dagen school meer!) ook in nederland gevierd word, maar in België allesinds toch wel... En bij ons in't school (en ook in mijn vorige school) wordt er door de 6de jaars altijd eerst voormiddags een show gegeven voor de andere jaren, en dan is het iets in den aard van cantus en dan karaoke ofzo.. maar mijn vraag was nu: hoe steekt bij jullie die show in elkaar???
bij ons is dat dus namelijk gewoon dat elke klas een soort klein optreden doet en een beetje met de leerkrachten lacht en dat is het... MAAR, ik zit nu in het 6de, ga waarschijnlijk nog in het 6de jaarscomité (dus mee beslissen over chrisostemos, galabal, ...) , maar ik wil niet zo een stomme chrisostemos!! In mijn vorige school was die show echt Machtig! iedereen was in kostuum, allemaal fluitjes, confettie, opkomen met zo kei freaky muziek, iemand op een kruis genageld, vuurspuwers achteraan, superluide fuifmuziek enzo... maar als ik zo iets voorstel nu vinden ze dat allemaal stom?? dus, nu na de hele uitleg mij vraag: hoe word dat bij jullie gevierd?? want ik dacht dat al zeker het kostuum en de fluitjes echt traditie waren maarja... ze geloven mij niet!! greetz |
![]() |
![]() |
#2 |
architect of life
|
![]()
Ik ga het uitleggen zoals ik het al 2 jaar onderga:
We komen toe op school en worden bedolven door 6de-jaars met confetti, water (o.a. waterpistolen), stof, wc-papier, net krantenpapier en zo van die dingen. Veel lawaai en vooral hectisch. 1ste twee lesuren worden les gegeven. De stoelen en de banken staan niet op hun normale plaats, er liggen ballonnen, wc-papier, ... het klaslokaal is een hele puinhoop. De leerkrachten zelf zijn in het thema van de 100-dagen gekleed en krijgen tijdens het 1ste lesuur een ontbijt. 3de en 4de lesuur 100-dagen-show. Alle 6des voeren samen een toneel op. (Ingekaderd in een tv-programma oid) Alles hangt samen. Tijdens dat toneel worden de leerkrachten naar voor geroepen, ze moeten een quiz doen tegen elkaar, een extreem-make-over, awards afhalen (voor de mooiste leerkracht, beste leerkracht, ...), er is een filmpje, ... Euhm ... het toneeltje wordt afgesloten met een dans. (Er ligt trouwens een soort catwalk.) Dan is het voor de 6de-jaars bbq en staan er springkastelen. In de namiddag hebben wij gewoon les en steken zij nog een en ander uit. (Fietsen aan elkaar binden met cadeaulint en zo.) Hopelijk heeft het iets geholpen...
![]() |
#3 |
Meest gerespecteerde forummer
|
![]()
bij ons werd er 's ochtens aan de poort met waterballonnen gegooid. iedereen had van die witte papieren overalls aan. we hadden met draghekkens een parcours afgebakend en zij die niet verkleed waren volgens het thema (nl. superhelden) werden daar bekogeld. de klassen waren versierd en er was binnen ook een soort hinderniussenparcours. in 1 klas lagen en hingen zo'n 500 blikken pepsi max, die leraar is daar immers verslaafd aan. zo'n dingetjes.
dan tijdens die ochtend nog wat dingen in orde gedaan voor de show 's middags. we hebben ook donuts uitgedeeld in de hele school. 's middags was er dan een speciale maaltijd met voorgerecht en zo voor de zesdejaars en de leerkrachten. daarna begon de show. de show was niet zomaar een verzameling sketches, maar een verhaal. de directrice was ontvoerd en er waren superhelden ingeschakeld om haar te zoeken. de directrice speelde ook mee en zo. en overal waar de superhelden gingen, was er wel iets aan de gang. ofwel was er een modeshow (waar de mode onder de leerkrachten werd getoond), ofwel waren ze in de superheldenschool waar ze een les in stoer doen kregen van Snellen Hugo (leraar wiskunde, parodie op Snellen Eddy van Chris Vandendurpel). we hadden enorm veel filmpjes gemaakt. als je dit ook wil inlassen in de show, moet je al een hele tijd vooraf beginnen. een vriendin van me en ik hebben de hele show geschreven en in elkaar gestoken, maar ik raad je aan dat met meerdere te doen. We hadden ook een Surprise act: Sliek de Zeesterre. een blankenbergse groep. Je mag ook de show niet te lang laten duren, want dan begint dat tegen te steken voor de toeschouwers. na de show was er nog een receptietje in onze sweetshop en dan 's avonds gingen de zesdejaars uit eten met de leerkrachten. beste gezellig, maar we waren kapot. de donderdagnacht hadden we de hele nacht gerepeteerd. een leraar was mentor en is daar ook de hele tijd gebleven. het was een fijne dag, maar er kroop veel werk en voorbereiding in.
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
amai, als ik da zo hoor is dat bij jullie echt een heel feest!!
bij ons op school word der echt niets gedaan... de schoool zorgt der zelfs voor dat de zesdejaars op die dag op uitstap zijn naarteefoftander en dus niks kunne doen... *kei belachelijk* vorig jaar zijn de rdan een paar zesdejaars snachts int school binne gedronge en ebbe een aantal lokale geblokkeerd en alle tafels en stoele op een grote tore gezet... en dat was het dan... veel heb ik der neit van gemerkt, en dat vondek dus wel spijtig!! |
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
Bij ons was elke klas in een bepaald thema verkleed. Eerst stond iedereen hier aan't station, te feesten, en al te drinken, daarna naar school, andere leerlingen 'verwelkomen', rondlopen, onozel doen,enz
![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
amai, als ik dat zo hoor heb ik duidelijk wel een heeeel saaie school!!
|
![]() |