Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Fun > The Lounge
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings!

Bekijk resultaten enquête: Moet het kabinet blakende vallen ?
JA 9 56,25%
NEE 6 37,50%
OVERIG/ GEEN MENING / TOELICHTING IN TOPIC 1 6,25%
Stemmers: 16. Je mag niet stemmen in deze enquête

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 7 October 2004, 15:45   #16
LoeLoe

LoeLoe's Avatar

Standaard

Wat betreft die studieschuld:

Als jij een beetje studie uitkiest met het vooruitzicht op een (goede) baan, dan wordt die schuld vanzelf wel weer betaald. Zie het als een beetje investeren in jezelf.

Ik ga niet ontkennen dat studeren een kostbaar iets is, want ook ik betaal me helemaal blauw aan die schoolrekeningen. Maar als je naar school gaat werk je aan je toekomst en aan je inkomen voor later. Je schuld kan je al vanaf 45 euro per maand terug betalen en wat is nou 45 euro per maand als je later iets van 1200 euro per maand gaat verdienen? Ik noem dan even een bedrag zo uit de lucht gegrepen maar ik denk dat het 'bang zijn' voor een studieschuld tjah...

Schulden komen er toch wel? Naja bij de meeste mensen dan. Jij wil later misschien ook wel een huis kopen, of een auto of net wat. Dan neem je er toch ook een hypotheek bij? Of een tweede, doe eens gek.

Ik ben het ook lang niet eens met alle plannen van het kabinet en zeker ook niet dat gedoe met AOW en prepensioen en dat soort dingen. Maar wat je ook doet, je doet het nooit goed. De een wil dit, de ander wil zo...

Wat ik op dit moment belangrijk vind in dit land is onderwijs, zorg en veiligheid.. en de economie natuurlijk zodat we dit ook kunnen blijven betalen.

Berichting Regels