|
|||||||
| Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
|
|
Onderwerpopties |
Waardering:
|
Weergavemodus |
|
|
#22 | |
|
Guest
|
Citaat:
als ik zeg dat ik tegen het koningshuis ben bedoel ik ook dat ik kijk naar een alternatief zoals bijvoordbeeld een president. die in mijn ogen precies dezelfde taken kan vervullen voor minder geld en dan wel op een democratische wijze. ik kan niet geloven dat een president duurder is, die miljoenenzuigende verkiezings campagnes waar iedereen het over heeft komen toch niet van belastinggeld ofwel? het loon van een president is aanzienlijk laag, iemand word geen president voor het geld...... en ik had voor mijn werkstuk een enquete gehouden over hoe het nederlandse volk over het koningshuis denkt. (doel groep was 16 to 35) en ruim 70% voelde eigenlijk niets voor het koningshuis niets geen sentimetische waarde. het is dus ondemocratisch om het koningshuis te houden. een hoop mensen zeggen dat ze liever geen president aan het hoofd hebben "stel dat zo'n eng persoon aan de macht komt" nou heel simpel dan zijn we er naar 4 jaar weer vanaf. mocht b.v. Alexander op de troon komen en stel dat hij ff de dictator gaat uithangen ben je verder vanhuis. vanwege de wet van Thorbecke: de koning(in) is onschendbaar. Laatst aangepast door aarsch : 6 November 2004 om 09:36 |
|
|