Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 23 January 2005, 19:55   #5
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

Ik vind de gedachte van beschikbaar stellen aan de wetenschap . (lees: in 1000000 stukjes gefileerd worden, om vervolgens door een paar studenten tijdens hun prakticum gebruikt te kunnen worden o.i.d ) niet echt een gerustgevende gedachte. natuurlijk kunnen de nabestaanden ook rekening houden met jou, maar ik vind het beter als je samen tot een compromis zou kunnen komen. Voor de nabestaanden is een afscheidsceremonie (en ja dan dus wel MET lichaam) een gedeelte van het verwerkingsproces, een deel van de rouw. Het helpt de nabestaanden. Althans zo zie ik het.
Donorschap blijft een persoonlijke beslissing, maar ik vind niet dat je 'egoistisch' mag handelen door jje 'goede daad' als een middel te gebruiken om je nabestaanden van een fatsoenlijk afscheid/rouwproces te ontnemen.

Overigens. Misschien dat een afscheidsceremonie met lichaam nog wel zou kunnen. Ik weet niet in welk tijdsbestek een lichaam voor de wetenschap gefileerd dient te worden om nog nuttig te kunnen zijn. De organen dienen in ieder geval wel binnen een dag/enkele uren of iets dergelijks na het overleden al weggehaald te zijn.

Berichting Regels