|
Computers & Internet Problemen met je computer, of weet je niet welke router nu te moeten installeren voor je breedbandje? Dit, en andere zaken vind je hier! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
www.funing.nl
|
![]()
ik moet voor school een werkstukje maken over verschillende scripttalen, dus wat zijn de meest bekende en gebruikte scripttalen ? ik hoef dus geen uitgebreide info erbij, alleen effe wat de bekendste zijn...
alvast bedankt |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
- Perl
- PHP - Phyton - TCL - VBscript - JavaScript - Bash scripts onder Unix/Linux, dus denk aan Bash/Sh Leuk overzicht van verschillende talen die er bestaan: http://www.roesler-ac.de/wolfram/hello.htm Staan ook gewone programmeertalen bij, maargoed je ziet snel genoeg aan de heading of het een script is of niet. |
![]() |
![]() |
#3 |
Super Lid
|
![]()
Is XML nou ook een scripttaal eigenlijk? Ik zie het steeds vaker in combinatie met RSS-sheets de kop op steken en ben er wel in geïnteresseerd. Als het een scripttaal is dan kan ik_ben_de_man hem meteen gebruiken
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Vandaar dat XML dan ook een afkorting is van eXtensible Markup Language, het is een opmaaktaal. |
|
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
Vergeet om te beginnen vooral geen onderscheidt te maken tussen server en clientside scripttalen en doe die dan met zo een afbeelding waar je ziet dat bij serverside scripttalen de server eerst het script uit voert en dat bij clientside het script door de browser wordt uitgevoerd.
|
![]() |
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
Als je het over webapplicaties hebt wel ja. Daar zijn scripttalen in eerste instantie niet voor uitgevonden (uitzonderingen daar gelaten).
Laatst aangepast door not-known : 16 March 2005 om 14:51 |
![]() |
![]() |
#7 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
asp en aspx zijn nog niet genoemd.
|
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
Dat zijn ook geen talen. ASP maakt gebruik van bijv. JScript of VB Script. ASP kan je vergelijken met SSI en CGI.
Het is een html page met embedded code die server-side uitgevoerd kan worden, waarbij de code elke voor de server uitvoerbare taal kan zijn. |
![]() |
![]() |
#10 | |
Guest
|
![]() Citaat:
.net is ook nog niet genoemd en java als zijnde java ook nog niet wel javascript maar dat is weer een zeer slap aftreksel van |
|
![]() |
![]() |
#11 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |