|
Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
architect of life
|
![]()
Een vriend van me kwam vorige week met deze stelling af. Eens kijken wat jullie erover denken.
![]() |
#2 |
Lid
|
![]()
Als je de stelling bedoelt als 'zodra je iets hebt wat je graag wil, valt het tegen' dan ja.
Anders mag je hem even gaan uitleggen ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
architect of life
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#4 |
Lid
|
![]()
*eens*
Vooral in de liefde is dat zo.. Na een tijdje ga je de slechte kanten zien enzo ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#5 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Of bedoel je het meer in tastbare dingen? |
|
![]() |
![]() |
#6 |
Trots van het noorden.
|
![]()
nou kep anders 2 jaar op mijn gitaar moeten wachten en ik ben er nu nog blij mee anders
![]()
![]() |
#7 | |
tijd om op te staan
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#8 |
Lid
|
![]()
Met veel dingen is het wel zo ja. Daarom ben k ook meestal wel voorzichtig met dure dingen kopen enzo..
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
toch niet helemaal mee eens...
als je zonder iets echt ongelukkig bent, dan zal je als je het eindelijk hebt weten te bereiken toch wel gelukkig zijn! |
![]() |
![]() |
#10 |
just myself
|
![]()
ligt er idd aan...
als je iets heel graag wil hebben, dan kan je als je het heb er nog heel erg lang echt gelukkig mee zijn... maar er zijn ook dingen die je graag wil hebben, en als je het dan eindelijk heb, dat het eigenlijk niks is en dat het gevoel om er een te hebben beter voelde dan het werkelijk te hebben... klinkt volgens mij heel erg vaag.... ![]()
![]() |
#11 |
Lid
|
![]()
ik ben het helemaal eens met deze stelling...
dus als iedereen al zijn geld ff over wil zetten naar mijn rekening kunnen ook jullie je geluk weer terugkrijgen!!! ![]()
![]() |
#12 |
Guest
|
![]()
Als je bedoeld dat als je alles al hebt, je niet meer kunt genieten van wat je nog aanschaft of krijgt: Ja, dan vind ik het wel kloppen.
|
![]() |
![]() |
#13 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 |
Guest
|
![]()
naja als het een goede koop is dan is het niet waar!
|
![]() |
![]() |
#15 |
Guest
|
![]()
niet mee eens, als je hard ervoor hebt gevochten. of als het maar tijdelijk is (schaarste) kan het erg lang vreugde opleveren
|
![]() |
![]() |
#16 |
Guest
|
![]()
Niet mee eens, ik zou eerder stellen
"als je na een tijd niet meer gelukkig bent met iets, dan wilde je het niet écht graag hebben" ik wilde bijvoorbeeld cd's van shandon hebben.. en ik heb ze nu ook en ik kan er nog steeds om huilen omdat ik ze heb, zo gelukkig ben ik er mee.. ik heb ze al een jaar.. en ook de dvd, die kreeg in van laurens, die heb ik wel pas net maar ik huil er nog steeds om.. |
![]() |
![]() |
#17 | |
Guest
|
![]() Citaat:
en dat is dat de menselijke eigenschap om te fantaseren er vaak voor zorgt dat de illusie die er was voordat het voorwerp of enig andere vorm van lusticonen verkregen was gelukzaliger gevoelens weergeeft dan wanneer het betreffende voorwerp in bezit is, de geest zal ophouden met fantaseren over het voorwerp wat altijd het hoogtepunt is geweest van de fantasie en je geest in combinatie met je persoonlijkheid creeert een nieuw voorwerp over waar je zult fantaseren om te verkrijgen en of dit nou geld, een huis, een carriere of misschien zelfs het presidentsschap is, het komt allemaal op een emotie neer, onverzadigbare hebzucht. zo. mooier kan ik het niet zeggen. ![]() |
|
![]() |
![]() |
#18 |
just myself
|
![]() ![]() beter kun je het nie zeggen denk ik.... ![]() zoiets bedoelde ik ook, maar kon der nie uitkomen.... ![]()