|
The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Oke, dit is de situatie.
Ik heb ongeveer 3 weken geleden mijn computer verkocht aan een kennis. Hij zou mij daarvoor 300 euro betalen, het geld zou hij over maken maar tot op heden heb ik niks ontvangen. Toen ik hem naar het geld vroeg zei hij:'gister is de computer kapot gegaan en ik ga je niet betalen voor een kapote computer". Ik kan begrijpen dat hij dat niet wil, maar de computer die ik aan hem gaf was een goede computer. Hij is kapot gegaan nadat hij hem zelf open had gemaakt er extra geheugen in had gedaan en hem toen aanzetten. Toen deed hij niks meer en was door gebrand. Nu weet ik niet meer wat ik moet doen om toch nog mijn geld te krijgen heeft iemand een idee? Mijn redenering is dat toen hij de computer mee nam uit mijn huis dat de verkoop gesloten was. Er is niks over garantie afgesproken dus daar heeft hij geen recht op. Hoe kan ik op een nette manier hem "dwingen" mij te betalen? bvd |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
Tja, ik denk dat je hem helemaal nergens toe kan dwingen
![]() Ik vind het gewoon stom van je dat je daar niet eerder aan gedacht heb. Jij geeft die pc en hij moet meteen op de proppen komen met het geld. En als dan blijkt dat er iets mis is met de pc, kan hij misschien zijn geld terugkrijgen. Zo zou ik het aanpakken, maar ik ben dan ook een harde zakenvrouw ![]() Dus sorry, can't help.. ![]() |
![]() |
![]() |
#3 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
gewoon zeggen dat het een hele goede computer was
waar niks mis mee was totdat hij eraan ging zitten voor zon nieuwe kaart en dat hij moet betalen omdat het zijn eigen schuld is en niet de jouwe |
![]() |
![]() |
#5 |
KnikkerOog!
|
![]()
damn.. das idd klote...
ik zou geen idee vinden... maar beste kennis heb je dan
![]() |
#6 | |
Guest
|
![]() Citaat:
laten we voorop stellen dat het zijn schuld was. Maar dan nog al zou het kunnen dan hij gewoon kapot is gegaan. Hij heeft de koop gesloten en ik heb hem een goede computer mee gegeven met geen kwade bedoelingen. Maar niemand enig iede welke cusumenten organisatie ik daar voor moet benaderen? ik kan hem niet zo maar voor de rechter slepen, van ik wil mijn geld.. |
|
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
kheb geen idee wie je daar voor kan inschakelen helaas.
Tis een harde leerschool om zo geld te verliezen, maar ja volgende keer weet je beter. T zou me trouwens niks verbazen als de computer niet eens stuk is. Dat kan hij makkelijk zeggen waardoor jij misschien denkt 'oh laat maar'..zoiets Ik stel voor dat we hier met een groepje gasten bij de kennis langsgaan om zijn computer te testen. Doet de computer het, dan gaan we de reactiesnelheid van die kerel testen dmv kungfu praktijken in mijn super ultra geheime grot (ja die naast batman's grot, leuke buurman trouwens). wie stemt voor? ik iig |
![]() |
![]() |
#8 |
Looking at you
|
![]()
ik zou zeggen als die niet wilt betalen dan de computer terug
![]()
![]() |
#9 | |
Guest
|
![]() Citaat:
ja maar ik wil de computer niet terug, ik heb namelijk al een nieuwe. En de computer is zo ver ik weet kapot. Moederbord door gebrand |
|
![]() |
![]() |
#10 | |
Lid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#11 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#12 |
Guest
|
![]()
als het maar een kennis van je is moet je ook meteen geld zien zodra je die PC aan hem lever.
Ik zou er met een groep vrienden langs gaan en dat geld opeisen. |
![]() |
![]() |
#13 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#14 |
Guest
|
![]()
wettelijk gezien kun je een civiele procedure aanspannen.
ik persoonlijk zou het anders aanpakken, ik zou hem vriendelijk doch erg dringend verzoeken zo snel mogelijk te betalen, of anders.... ![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
LuisterNietNaarJeMoeder
|
![]()
Wat een eikel van een kennis.
Mocht je geen geld krijgen van die kerel (via welke weg dan ook) zou ik sowieso mijn pc terugeisen. Je kan em altijd ergens anders nog verkopen (ook met stukke moederbord) heb je altijd nog een beetje geld ervoor.
![]() |
#16 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#17 |
Guest
|
![]()
Moeilijk
je hebt inderdaad niks afgesproken of een deal gemaakt dus ! Hij hoeft niks te geven ! Ik denk dat je een band moet maken en dan gaan praten ! Of hij geeft je de helft voor de moeite !!!!!!!! Maar je had het iets slimmer moeten aanpakken ! Want je kan niet zoaar een computer verkopen ! je had eerst de nadelen moeten bekijken!!! Groetjes Hilde |
![]() |
![]() |
#18 |
Lid
|
![]()
Stap naar de rechter......