|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#11 | |
aber, warum?
|
![]() Citaat:
Dus alleen volken mogen untermensch zeggen (wat me lastig lijkt (persoon tegen volk van 15 miljoen NL: 'en nu allemaal tegelijk, 1, 2, 3....') en het hangt maar af van de definitie volk (is iedereen niet lid van een volk of een etnische groepering). Of als je gedeporteerd wordt naar Polen mag je dus untermensch zeggen. Oja. Ja, dat kan. Als jij dat wil. gelukkig kan ik verder kijken dan mijn neus lang is en volgens mij doel jij op de Joden e.d. in WOII enz. Alleen zij mogen untermensch zeggen? Of bedoel je dat zij untermenschen zijn? 'Untermensch' associeer jij namelijk verbijsterend snel met een bepaald volk (of groepering ie naar Polen wordt gedeporteerd). Ik vind het een beetje een verkrachting van de term. We mogen geen untermensch meer zeggen vanwege de Joden etc. en vanwege Hitler enz. Op dat soort stellingen ![]() *mijn kanker voorbeeld neem ik even terug. Zitten nog wat haken en ogen aan.
It is the things you believe in which make you human Laatst aangepast door Foetsy : 9 June 2005 om 13:24 |
|
![]() |
![]() |