|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#19 |
Lid
|
![]()
Natuurlijk, maar dat zal bij de meeste mensen wel bekend zijn. Het gaat er ook niet om dat ze sites checken. Ze zullen bekende voetbalsites regelmatig bekijken, net als sites als maroc.nl...
Er wordt wel lacherig over gedaan natuurlijk, maar in deze grote wereld lopen ontelbaar veel gekken rond... Er hoeft bijvoorbeeld maar een gek te zijn die leest dat Vloet daar en daar op de camping zit en hem wel een poets wilt bakken. Of een idioot die serieus meent dat hij een vuurpijl naar die vliegtuigen schiet. Dan kunnen er ongeloofelijke rampen gebeuren. Maar in de context waarin bovengenoemd voorval plaatsvond. Tja, daar heb ik ook mijn twijfels over. Maar er zal maar iets gebeuren... Ik denk wel dat iedereen zich er van doordrongen moet zijn dat als je iets op internet roept, niet iedereen kan weten wat je nu eigenlijk bedoelt. En hoewel internet redelijk anoniem lijkt, is de gedachte achter de bedreiging wellicht hetzelfde. Maar men moet wel de nuances blijven zien. Als je in het echt in een kroeg roept dat je vuurpijlen gaat schieten naar die vliegtuigen gaat ook niemand er vanuit dat je dat werkelijk doet. Als je op een lolforum dat roept, idem. Maar dan wel met het verschil dat je in de kroeg alleen gehoord wordt door mensen die jou kennen, maar dat op internet iedereen mee kan lezen, dus ook mensen die jou (en jouw humor/ manier van denken) niet kennen. Al met al is het goed dat ze de boel in de gaten houden, maar er moet niet overdreven worden...