|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
|
![]() |
#1 |
Lid
|
![]()
Ach, terroristen kunnen beter een klusprogramma beginnen, door ongelukjes in eigen huis en tuin sterven jaarlijks meer mensen dan door terroristisch geweld. Ik geloof dat het maar goed is dat we niet weten hoeveel geld daar in gepompt wordt, daar moeten heel wat lullige verkeersboetes voor uitgeschreven worden hoor.
Maar goed, je hebt gelijk dat het een wanargument is dat ik dat er bij haal... Maar aan de andere kant voer jij je argument ook weer in extremis door. Wanneer jij goed uitkijkt en door rood loopt ben je in overtreding, dat weet je, dus moet je ook niet zeuren als je gepakt wordt. Een van de kerntaken van de politie is controle.. Maar goed, door rood lopen of rijden doet iedereen wel eens en als je goed oplet kan het ook niet zoveel kwaad (desalniettemin moet je niet zeuren als je op de bon geslingerd wordt). Maar dit is de kern van de discussie niet... Het wordt dus echter wel anders als je gehaast bent in het verkeer! Om tijd te winnen door rood rijden vind ik dan gewoon niet kunnen. Stel je maar eens voor (en dit vind ik een reëlere voorbeeld dan het jouwe) dat je snel door rood schiet omdat je haast hebt, een auto over het hoofd ziet, die jou vervolgens probeert te ontwijken, maar daardoor zelf tegen een boom rijdt met alle te verzinnen gevolgen van dien. Op die manier gebeuren echt zoveel ongelukken... En daar moet gewoon op gecontroleerd worden. Dat kun je doen door gelijk je bonnenboekje te trekken, maar ik vind bovengenoemde oplossing eigenlijk wel enigzins ludiek... Dit vergeet ze zeker niet, een simpele boete (hier krijg je echt geen hoge boete voor hoor ![]()