|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#22 |
aber, warum?
|
![]()
Jij vind dat een essentieel verschil, maar zolang jij niet kan voelen wat beide personen voelen (moordenaar van de marienier en Mohammed B.) kan jij toch moeilijk een oordeel vellen welke actie het meest rechtvaardig was. Vind ik dan.
Door mensen het land uit te schoppen verplaatst je het probleem alleen maar en los je het niet op. Tuurlijk, in hun eigen landen doen ze waarschijnlijk geen schade, daar is (in dit geval meestal dan) de hele bevolking van hun geloof, maar die mensen die de westerse wereld uit zouden worden egschopt komen niet voor niets naar het 'Westen'. Die mensen zullen blijven komen en dan blijf je bezig met mensen wegschoppen. Ik heb snel de neiging om mensen die zo diep geloven en er dus voor moorden hartstikke dom te vinden, omdat ze klaarbijkelijk niet normaal na (willen) denken (het lijkt wel of ze gewoon botweg weigeren). Maar daar doe je niets tegen. In mijn ogen zou het beste zijn om iedereen het inzicht te geven dat dat soort dingen (terrorisme) irrationeel/onlogisch zijn en niet werken. En dat is vanaf mijn oogpunt dus ik snap ook wel dat dat totaal niet is onderbouwd, en dat dat alleen maar mijn gevoel is, en het lijkt wel of ik dan iedereen mijn zicht op dat soort dingen wil opdringen en dat is natuurlijk ook fout omdat je dan geen kritiek meer krijgt etc. Ik kan dat soort mensen niet stoppen met datgene wat zij doen, ik voel me machteloos en daarom doe ik ook geen moeite.