Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Liefde & Relaties
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Liefde & Relaties Laat je liefdesgevoelens de vrije loop!

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 27 July 2005, 16:47   #1
Ghris
Guest

Standaard Uitgaven...

Hoe denken jullie erover, over het betalen van dingen voor je vriend/vriendin?

Bijvoorbeeld mn vriendin gaat nu op vakantie met soort van uitwisselingsgroepje... Maar nam haar prepaid telefoon mee, omdat via abbo er wel eens een te hoge rekening van kon komen... Dus ik heb haar een beltegoed kaartje van 20 euro gegeven, zodat ze me kon blijven smsen, en dr ouders enzo kon bellen ze nam zelf ook wel wat van drzelf mee hoor...

Maar nu had ik al een jaartje of 2 de plan om met een paar vrienden op vakantie te gaan, maar nu gaat het eind augustus er toch wel van komen...

Nu heb ik dus een vriendin, en zou het wel leuk vinden als ze mee op vakantie gaat.. dat vondt ze ook wel een leuk idee, maar ze had waarschijnlijk het geld er niet voor... Maar nu kwam ik met het idee dat ik de vakantie wel voor haar zou betalen, dat zou uitkomen op iets van 200-250 euro.. Met eten etc erbij is dat, want we blijven wel in NL
Ze heeft nog geen antwoord gegeven daarop (sms)...
Misschien dat het wat overdreven is, maar ik ben gewoon helemaal gek op haar, en zij op mij Ik heb pas met haar sinds 2 weken dus dat maakt het nog een stukje anders..

Nu is mijn vraag ook wat jullie van zulke dingen vinden, en waar een beetje de grens ligt?
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2005, 16:51   #2
Nightwolf
Nerd

Nightwolf's Avatar

Standaard

zoiets (jouw idee) na 2 weken al vragen overschrijdt bij mij de grens...
Oud 27 July 2005, 17:06   #3
Jamiel
Guest

Standaard

Ze kan zo profiteren van jouw geld, is op vakantie zonder jou nu, en ze reageert niet op jouw sms...hoeft niks te betekenen en ook niet waar te zijn, maar na 2 weken al... nee ik zou het niet doen
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2005, 17:08   #4
bootje
Meest gerespecteerde forummer

bootje's Avatar

Standaard

ik heb daar altijd moeite mee als meisje. ook al ben ik samen met iemand, toch vind ik het vervelend dat hij alles wil betalen.
Oud 27 July 2005, 17:33   #5
Ghris
Guest

Standaard

nou, ze smst wel hoor, maar niet daarover misschien vindt ze het ook wat vervelend zoals bootje zegt.. Maar ik weet zeker dat ze het het niet om het geld doet en ze is nu alleen op vakantie omdat ze via 1 of andere kerkgemeenschap (?) op uitwisseling gaat.

Weet het allemaal niet zeker meer.. maar weet eigelijk wel zeker dat ze zelf sowiezo een deel wilt betalen...
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2005, 18:47   #6
Suepahfly
Jopjopjopjopjopjop...

Suepahfly's Avatar

Standaard

na 2weken zou ik dat dus niet doen,om er nog maar rekening mee te houden,dat ze wsl ook niet veel van je vrienden kent,dus is het voor haar een beetje vreemd misschien?

If you see me running...try to keep up
Suepahfly is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2005, 18:50   #7
Ghris
Guest

Standaard

hmm, ze kent wel 2 of 3 vrienden die meegaan sowiezo, en er gaan in totaal maar 4 vrienden mee

En ze heeft ook nog nooit gecampeerd... Maar ik denk dat het ook vooral aan haar ouders ligt, of die het wel goed vinden allemaal.

Eerst maar even wachten of het sowiezo mag/kan.

Maar zijn er nog verhalen van anderen? Misschien wordt ik daar nog wat wijzer van Bedankt

Chris
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2005, 18:51   #8
dext0r
veteraan

dext0r's Avatar

Stuur een bericht via ICQ naar dext0r
Standaard

pas op, straks vind ze je nog té lief en maakt ze het uit.. het is allemaal nog erg pril. dus ja
Oud 27 July 2005, 19:51   #9
Sjanoow
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dext0r
pas op, straks vind ze je nog té lief en maakt ze het uit.. het is allemaal nog erg pril. dus ja
idd
sommige meisjes kunnen er dus ook niet zo goed tegen dat hun vriend alles betaald..
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2005, 22:12   #10
Ghris
Guest

Standaard

ja das waar tijd zal het leren hopelijk zijn het geen moeilijke lessen
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2005, 22:14   #11
MrInsane
Guest

Standaard

Nou ik snap je idee wel dat je graag voor haar wilt betalen, maarja dan die twee week issue das inderdaad beetje snel al zeg k het dan.
Maarja ik heb nu zelf ook iets al heeft het niet met geld te maken, ik heb namelijk vorige week zaterdag een meisje leren kennen en het klikte gelijk goed en vanaf woensdag hadden we dan ook wat met mekaar.
Maar eigelijk kennen we mekaar niet en ontstaan er van beide kanten ook twijfels wat vet irri is voor mij omdat ik er dik over ga nadenken wat niet chill is voor mezelf als persoon.
Maarja ik zie nu wel hoe of wat en ik leef gewoon nog steeds van dag tot dag en voor de rest komt het uiteindelijk wel weer goed heb ik zo het idee.
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2005, 22:35   #12
Ghris
Guest

Standaard

hmm, nou moet ik wel zeggen dat het echt dik aan is we houden rekening met elkaar, praten veel, en we hebben elkaar nu al iets van 200 smsjes gestuurt absurt veel iig heb al paar keer mn inbox moeten legen
Maarja, dat zal hopelijk ook wel minder worden, want de rekening die wordt wel hoog zo

Ik heb haar trouwens ook duidelijk gemaakt dat het normaal niet zo is dat ik vanalles voor haar betaal, tenminste, niet zo extreem als nu, omdat ik nu extra kan werken ivm zomervakantie...
  Met citaat antwoorden
Oud 27 July 2005, 22:39   #13
prinskoekje
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Ghris
hmm, nou moet ik wel zeggen dat het echt dik aan is we houden rekening met elkaar, praten veel, en we hebben elkaar nu al iets van 200 smsjes gestuurt absurt veel iig heb al paar keer mn inbox moeten legen
Maarja, dat zal hopelijk ook wel minder worden, want de rekening die wordt wel hoog zo

Ik heb haar trouwens ook duidelijk gemaakt dat het normaal niet zo is dat ik vanalles voor haar betaal, tenminste, niet zo extreem als nu, omdat ik nu extra kan werken ivm zomervakantie...
Als je het mij vraagt is het normaal dat ze zoveel contact met je heeft. Jullie zijn tenslotte verliefd.

'k vind het ook nogal snel gaan. Maar ik moet jullie rekening niet maken...
  Met citaat antwoorden
Oud 29 July 2005, 03:29   #14
hegje
boooooooooooooooooooring

hegje's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar hegje
Standaard

tja een week lang voor 250 kan wel, ze slaapt bij je in een tentje, neem ik aan. en je bent goedkoper dan een hoer uit. en kan vaker . maar ff serieus. ik vind 2 weken wel kort
hegje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 July 2005, 10:51   #15
MrInsane
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door chalyken
Somehow i doubt that als ze net van uitwisseling komt met een kerkgemeenschap.

ontopic,
Ik vind het geflipt maar als jij geld teveel hebt ofzo kan je dat uiteraard wel doen.
Ja inderdaad, het is iedereen's eigen beslissing en als jij het wel wilt betalen dan moet je dat doen, maar zoals je ziet zijn de meningen weer lekker verspreid want die zou het wel doen en die niet.
Dus zoek het uit
  Met citaat antwoorden
Oud 29 July 2005, 16:35   #16
Ghris
Guest

Standaard

ach ja, ik ben een big spender, nou, de eerste 5 dagen van de maand dan dan is het weer op

Ik kijk wel hoe het loopt, bedankt voor de meningen!
  Met citaat antwoorden
Oud 30 July 2005, 12:42   #17
Suepahfly
Jopjopjopjopjopjop...

Suepahfly's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MrInsane
Nou ik snap je idee wel dat je graag voor haar wilt betalen, maarja dan die twee week issue das inderdaad beetje snel al zeg k het dan.
Maarja ik heb nu zelf ook iets al heeft het niet met geld te maken, ik heb namelijk vorige week zaterdag een meisje leren kennen en het klikte gelijk goed en vanaf woensdag hadden we dan ook wat met mekaar.
Maar eigelijk kennen we mekaar niet en ontstaan er van beide kanten ook twijfels wat vet irri is voor mij omdat ik er dik over ga nadenken wat niet chill is voor mezelf als persoon.
Maarja ik zie nu wel hoe of wat en ik leef gewoon nog steeds van dag tot dag en voor de rest komt het uiteindelijk wel weer goed heb ik zo het idee.
toen ik met men vriendin begon wist ik enkel haar voornaam,meer niet.Leeftijd?nee...Woonplaats?nee...niets gewoon

ik dacht dan ook dat het maar een week ofzo ging duren,een goede manier om men ex wat te vergeten...

dat was 16 maand geleden,en ben er nog steeds mee,alleen weet ik nu wel ontzettend veel over haar

Oud 30 July 2005, 12:46   #18
The6thgate
Lid

The6thgate's Avatar

Standaard

bij een langere relatie zou ik dat zelfs nog niet betalen
The6thgate is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 July 2005, 15:50   #19
marie99
Guest

Standaard

na twee weken? ben je gek? laat ze het geld gwn aan haar ouders vragen of bij iemand lenen als ze perse mee moet...
da's inderdaad over de grens hoor :s
maja, jou geld maar 'k zouet ni doen bij zo'n korte realtie,
na een jaar ofzo okey, maar twee weken
  Met citaat antwoorden
Oud 30 July 2005, 20:37   #20
Karliene
Guest

Standaard

Ik wil niet dat mijn vriend van alles voor mij gaat betalen.

Oke, als we uit eten gaan kan ik het wel waarderen als hij betaald, maar een vakantie betaal ik zelf wel.
  Met citaat antwoorden
Oud 30 July 2005, 20:51   #21
Sanne
Whooohooo

Sanne's Avatar

Standaard

Ik wil niet dat hij alles betaald. Gewoon om en om betalen vind ik beter.
Oud 31 July 2005, 16:59   #22
Atjeuh
Amanda

Atjeuh's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Atjeuh
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sanne
Ik wil niet dat hij alles betaald. Gewoon om en om betalen vind ik beter.
mee eens
Oud 31 July 2005, 21:44   #23
Evel3
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karliene
Ik wil niet dat mijn vriend van alles voor mij gaat betalen.

Oke, als we uit eten gaan kan ik het wel waarderen als hij betaald, maar een vakantie betaal ik zelf wel.
idd het is wel eens leuk dat hij betaald, maar als hij echt alles gaat betalen dan vind ik het overdreven/ni kunne. Als je je vakantie ni zelf kan betale, dan ga je toch gewoon ni.

Dan wordt je ook wel afhankelijk van de ander(en da wil ik ni )
  Met citaat antwoorden
Oud 22 August 2005, 23:01   #24
kurobu
Guest

Standaard

ahh ... moet kunnen
heb nu 1week en 4 dagen relatie ( binnen 2 minuutjes )
en heb al een ring gekocht voor haar maat datum in van dag dat we het " aan " maakten ..
ga die haar vrijdag geven ... samen met een roos .. ( roos door ring ) en zal haar nog maals zeggen hoe veel ik wel niet van haar hou ...
en volgens mij zal ze de gelukkigste vrouw op aarde zijn ..
niet veel mannen zetten hun " trots " aan de kant om zo veel mogelijk romantish te doen voor hun vriendin ..

denk soms zelfs dat ik te veel voor haar wil doen ... maar ze zal het wel zeggen als het teveel wordt en dan respecteer ik gewoon die mening ..

mss is dit wel het verhaal die je wilde horen iemand die je gelijk heeft

joepiee ( tis 1week en 4 dagen )
  Met citaat antwoorden
Oud 22 August 2005, 23:14   #25
bruggi
Guest

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kurobu
ahh ... moet kunnen
en heb al een ring gekocht voor haar maat datum in van dag dat we het " aan " maakten ..
ga die haar vrijdag geven ... samen met een roos .. ( roos door ring ) en zal haar nog maals zeggen hoe veel ik wel niet van haar hou ...
niet veel mannen zetten hun " trots " aan de kant om zo veel mogelijk romantish te doen voor hun vriendin ..

denk soms zelfs dat ik te veel voor haar wil doen ... maar ze zal het wel zeggen als het teveel wordt en dan respecteer ik gewoon die mening ..

Sorry maar dit vind ik echt psycho.

Ghris: ik zou je niet meer serieus nemen als je zoiets aanbiedt na 2 weken. Oftewel, ik vind het belachelijk.
Maar als jij het wilt moet je het vooral doen, misschien is jouw vriendin wel het type dat dat soort dingen leuk vindt.
  Met citaat antwoorden
Oud 23 August 2005, 05:50   #26
observatie001
Guest

Standaard

je moet dingen niet forceren, wat niet kan kan niet. En daarbij voor je vrienden is het ook niet leuk met een wildvreemde op vakantie gaan
  Met citaat antwoorden
Oud 23 August 2005, 08:06   #27
Suepahfly
Jopjopjopjopjopjop...

Suepahfly's Avatar

Standaard

Citaat:
niet veel mannen zetten hun " trots " aan de kant om zo veel mogelijk romantish te doen voor hun vriendin
kijk,dat is waar je fout zit

Oud 23 August 2005, 09:03   #28
observatie001
Guest

Standaard

ik denk dat elke man dat doet, maar het niet laat blijken tegen over zijn vrienden, om stoer over te komen
  Met citaat antwoorden
Oud 23 August 2005, 10:56   #29
x-lizz-x
Lid

x-lizz-x's Avatar

Standaard

na een week een ring.. Dat vind ik echt gek! Ik mocht blij zijn dat ik na 1,5 jaar een ring kreeg

En over dat betalen.. Ik zou het ook niet aan willen nemen.. Mijn vriend en ik betalen ieder eigenlijk om en om.. Stiekem betaalt hij wat meer omdat hij meer verdient
Oud 23 August 2005, 11:38   #30
Jamiel
Guest

Standaard

poeh een week is wel snel zeg...

ff een verhaaltje tussendoor: Ik zag gisteren een programma, dat ging over 6 gezinnen die van Engeland naar Australie verhuizen.

Er zat 1 zo'n jongen bij (van 19 jaar volgens mij), die na 3 maanden samen met z'n vriendin haar ten huwelijk heeft gevraagd. Nou moettie kiezen voor z'n verloofde die hij nog maar zo kort kent, of kiezen voor z'n familie en voorgoed in Australie gaan wonen. Pff hij maakt het er niet makkelijk op
  Met citaat antwoorden
Oud 23 August 2005, 13:07   #31
K@rima!
Guest

Standaard

Mijn geld is zijn geld, en andersom. Ik vind het dus niet heel vreemd dat jij haar vakantie gaat betalen. Als zij een andere keer iets voor jou gaat betalen. Je moet het wel in balans houden. Dus het moet niet zo zijn dat jij altijd alles voor haar betaald.
Ik hou sowieso niet van die meisjes die hun vriendje alles laten betalen.

Maargoed, ik heb een gierige hollandse vriend die af en toe wel moeilijk doet over mijn uitgaven . Ik geef veel te snel veel te veel uit aan 'onzin'. Naja, het maakt mij gelukkig om een paar oorbellen te kopen en daarna nog ff met vrienden ergens wat te drinken..
  Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2005, 11:15   #32
ash-hôôle
Super Lid

ash-hôôle's Avatar

Standaard

na een week wou hij webcam voor me kopen.. alles voor me betalen.. nouja zeg.. alsof ik zelf geen geld heb
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 August 2005, 17:59   #33
biffyclyro
Lid

biffyclyro's Avatar

Standaard

Citaat:
ahh ... moet kunnen

omg ik zou gillend wegrennen en nooit meer terug komen
Oud 30 August 2005, 18:27   #34
ash-hôôle
Super Lid

ash-hôôle's Avatar

Standaard

hij vond het dom dat ik er geen had.. wat voor reden had jij?
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 August 2005, 08:33   #35
Doperwt
Guest

Standaard

he wants u to strip I think.
of hij wil je zien als jullie niet bij elkaar kunnen zien.
  Met citaat antwoorden
Oud 31 August 2005, 08:40   #36
anemic
Guest

Standaard

hij wil gewoon haar kutje zien over de cam.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels