|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
De regels over donor zijn, zijn in Nederland anders dan in Belgie. In Belgie is namelijk iedereen verplicht donor en moet je een brief insturen als je geen donor wil zijn en in Nederland is dat juist andersom. Wat vind jij de beste regels over donor zijn:
Belgie: iedereen standaard donor. Nederland: iedereen niet standaard donor. En wat zijn je argumenten erbij? |
![]() |
![]() |
#2 | |
Beheerder
|
![]() Citaat:
Als je om wat voor reden dan ook niet donor wil zijn zoek je maar formuliertje op en vul je t in en stuur je t op. Dan gaat dat teveel aan gezeik en geregel en t lui zijn niet op, je hebt dan een hele andere drijfveer.
![]() |
![]() |
#3 |
aber, warum?
|
![]()
Uit onderzoek was toch gebleken dat er niet meer donoren zouden komen als het verplicht zou worden (zoals in België dus) (zoals je nu al doorhebt heb ik het nu over Nederland
![]() edit; met verplicht bedoel ik dat iedereen automatisch donor is en dat iedereen het dus zelf moeten melden als ze geen donor willen zijn.
It is the things you believe in which make you human Laatst aangepast door Foetsy : 1 October 2005 om 16:25 |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#5 |
aber, warum?
|
![]()
weet ik niet. Blijkbaar, als je het zo instelt dat automatisch iedereen donor is (ik bedoelde met verplicht niet verplicht maar automatisch, waarom ik verplicht schreef weet ik niet...) dat mensen dan opeens massaal gaan brieven sturen met het bericht dat ze geen donor willen zijn ofzo.
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
Ze moeten gewoon van je lichaam afblijven tenzij je anders hebt bepaald. Net zoals goede doelen die ongewenst geld afschrijven en dan moet je het schriftelijk melden als je dat niet wilt hebben. Beetje omgekeerde wereld dus
|
![]() |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
dit is dan als je dood bent dat ze je organane gebruiken ?
is het niet zo na je dood dat de familie kan wijgeren ? ik vindt het imo zeer goed. als ik dood ben zijn mijn organen voor nieks meer goed onder de grond. dus als ik zo een mensen " leven " kan redden, zou ik daar imo zeer trots op zijn ook al zit ik onder de grond ![]() overal zou dit zo moeten zijn mvg |
![]() |