Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 23 November 2005, 15:11   #8
Bazzemans
Super Lid

Bazzemans's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Absoluut dat iedereen met een gezond verstand dat snapt, maar wat Theo van G. deed was natuurlijk óók smaad. Ik vroeg mij dus af of er verschil is tussen het zeggen of het op spandoeken kalken?
Heb ik ook altijd als smaad gezien. Het moeilijke is alleen dat er totaal geen handhaving mogelijkheid was om hem de kop te snoeren. Een spandoek, affiche of iets dergelijks kan je gewoon verwijderen en als ze het met groepen bij elkaar roepen kan je deze uit elkaar halen. Dit zijn allemaal mogelijkheden volgens de wet. Dit is er niet in het geval van Theo v. Gogh. In de tweede kamer was na de moord van Theo van Gogh breede steun voor het maken van een wet waarin dit wel mogelijk zou zijn, de grenzen hiervoor zijn toen uitgebreid aan orde gekomen. Er was veel steun voor dit beleid. Toen Donner uiteindelijk met een wetsvoorstel kwam was het niet meer relevant en is dit zo aan de kant geschoven (ook door de partijen die er het hardst om hebben geschreeuwd, hint: links), het was immers niet meer relevant en stemmertjes trek je er niet meer mee..
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden

Berichting Regels