Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 17 January 2006, 20:18   #6
thali
architect of life

thali's Avatar

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje518
Dat sms-en enzo is verslavend, ook voor een kind van 9. Ik ben 22 en kan nog niet met mijn geld omgaan. Sparen heb ik nog nooit van gehoord, ik geef alles uit. Al kom ik nu rond, op mijn 16e had ik altijd te weinig geld, dus laat staan de 'generatie na mij' (wat klinkt dat zwaar )
Dat zou ik niet durven zeggen hoor. Ik ken een heleboel mensen die wel met geld weten om te springen van mijn leeftijd ("de generatie na jou" zoals jij het noemt). In mijn vriendenkring is er volgens mij niemand die geld door ramen en deuren smijt. De meesten moeten zelf hun uitgaven betalen (zakgeld, kleedgeld, loon, ...), maar er zijn er ook waarvan mama en papa alles betalen.
Bij mij financieren mijn ouders ook (bijna) alles, maar ik denk niet dat zij kunnen zeggen dat ik niet met geld kan omgaan. Ik heb van jongsafaan geleerd dat geld niet hoeft te rollen. Mijn ouders hebben hard gewerkt voor wat ze nu hebben bereikt en door mij (en mijn broertjes) daar respect voor bij te brengen, hebben ze ervoor gezorgd dat wij ook twee keer nadenken voor we iets duurders kopen.
Sparen (en zuinig zijn) zit bij ons in de familie en we hebben dat met de pap meegekregen om het zo te zeggen...
Ik schijn wel extreem gierig te zijn...

Dat kinderen van 13 een gsm hebben en een pc op hun kamer vind ik overbodig, maar wie ben ik om daar over te oordelen? Ik computer in de woonkamer en heb een hekel aan telefoneren .

Berichting Regels