|
School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Wij (ik en een klasgenoot) moeten een werkstuk maken voor geschiedenis, namelijk over de vietnamoorlog. wij hebben daarbij de volgende 2 vragen voorgeschoteld gekregen:
-Waarom heeft Amerika de Vietnam-oorlog niet kunnen winnen op politiek gebied? -Waarom kregen de Amerikaanse soldaten psychische klachten tijdens de Vietnam-oorlog en welke waren deze? Wij zijn met name op zoek naar bronnen en antwoorden op de eerste vraag. dit mogen bronnen op het internet zijn. wij hopen dat iemand ons kan helpen. Als je iets hebt, zou je dan a.u.b. de link erbij willen vermelden? groetennnn Thexaa ![]() ![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Medewerker
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#3 |
Banned
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Banned
|
![]()
en vraag twee is niet moeilijk =)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Medewerker
|
![]()
Inderdaad, ik kan me er wel wat bij voorstellen.
Je vecht niet altijd tegen een zichtbare vijand. Ieder dorpje dat je tegen komt zit vol met potentiele vijanden. Ook vecht je op een terrein waar je niet goed in thuis bent. Het zijn lange dagen, je bent ver van huis en bang dat je iets zal overkomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
Banned
|
![]()
daarnaast vecht je voor een vaderland wat zelf de oorlog nie wil,
en mis je je famillie tot zo ver pshychologisch lichamelijk tja napalm die ze verkeerd mikten |
![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Medewerker
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Banned
|
![]()
ook, maar er zijn ook zat napalm bommen verkeerd geplempt =)
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
architect of life
|
![]() Citaat:
De enige manier voor de laatste groep om deze oorlog te winnen, was een guerrilla te voeren. (Jezelf als strijder onzichtbaar maken.) Met hun zelfgemaakte wapens staken ze zomaar overal op. De Vietnamezen hadden kleine, onzichtbare 'gaten' in de grond waarin ze plots konden verdwijnen. Daarnaast waren de Amerikanen het klimaat en de omgeving niet gewoon. Ik heb beelden gezien van Amerikanen die tot aan hun middel in het water staan en met hun bagage en bewapening kilometers door een rivier moesten. Die tocht was niet vrij van hindernissen. Je kent vast wel zo van die kuilen waar men scherp gepunte stokken verticaal insteekt waardoor je gewoon sterft door je verwondingen. Bovendien is het zo dat, zoals hierboven al vermeld dacht ik, als men in een dorp kwam, niet wist of het gewone burgers waren of leden van de Vietcong. De tweede vraag omdat hij uitzichtloos was? Misschien ook dat ze paranoďa werden. Tenminste zo zou ik reageren als er de voortdurende dreiging zou zijn van een vijand die plots zou kunnen opduiken. Dit is wat ik me nog herinner van onze cursus. Ik heb hem vandaag ingeleverd, dus ik kan het niet zomaar even bekijken, sorry. En bronnenmateriaal? Misschien ben je hier iets mee: http://nl.wikipedia.org/wiki/Vietnamoorlog http://www.digischool.nl/kleioscoop/ Als ik aan de Vietnamoorlog denk, denk ik ook aan deze foto: http://vietnamoorlog.tripod.com/ De eerste op die site.
![]() |
![]() |
#10 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Thali, ik gaaa joun bronnen ff doorzoeken! thx ![]() edit: de meeste ken ik al ![]() |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Stopwoordjesverslaafde
|
![]()
whaha wat erg ik heb er net een repetitie over gekregen en ik kan die vragen van jou niet eens ff beantwoorden
![]() *verdwijnt stil in een hoekje*
![]() |
#12 |
Lid
|
![]()
GA DIE JONGENS NOU NIET HELPEN!!! ze moeten het lekker zelf oplossen
![]() ![]()
![]() |
#13 | |
Guest
|
![]() Citaat:
-thexa |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#15 |
Guest
|
![]()
da is een heelleuk onderwerp ja ik moet binnenkort iets maken over moderne kunst: saai dus!!!!!!!!!!
|
![]() |
![]() |
#16 |
Guest
|
![]()
En kijk de film We Were Soldiers ook maar eens
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Guest
|
![]()
zoek anders de havo&vwo examens van twee jaar geleden eens door, hier staat het eerste antwoord zeker in, je kunt kijken op: www.havovwo.nl
|
![]() |