|
The Lounge Post hier al je onderwerpen die wat meer zijn dan alleen ouwehoersel! Subforum: Schrijf je in voor de actuele forummeetings! |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#2 |
Lid
|
![]()
Naast ons huis zijn ook ongeveer 6 ''bejaardenhuisjes'' daar woont 1 mevrouw, die was eerst echt super fit. Ze ging altijd fietsen en was altijd vrolijk en enthousiast. Maar nu loopt ze voortaan helemaal krom en ze merkt het amper als er iemand voorbij komt. Het lijkt net of ze helemaal ik haar eigen wereldje zit, ze is ook altijd alleen.
Mijn opa en oma zijn ook nog helemaal niet zo oud, maar mijn oma begint last te krijgen van haar oren en mijn opa heeft ook wat lichamelijke klachten, doordat hij altijd veel fysiek werk doet. Mijn moeder werkt in de thuiszorg, zo heeft ze altijd verhalen over oude, demente mensen die ze met vanalles moet helpen enz. Dit zijn eigenlijk de enige dingen die me er echt aan doen denken. Maar het lijkt me geen prettig idee om als je oud bent helemaal niks meer te kunnen of afhankelijk te zijn van andere mensen. Maar zolang je nog alles zelf kan doen en wat mensen om je heen hebt, gaat het erom dat je nog gewoon plezier hebt in het leven. Ik denk dat ik geen 100 wil worden, omdat je dan toch wel lichamelijke klachten krijgt. Als je niks meer kan, totaal afhankelijk bent van anderen en gewoon geen leuk leven meer hebt. Dan is het gewoon niet leuk meer, niet de moeite waard. Op een gegeven moment is het gewoon goed, dan kijk ik liever terug op een mooi leven wat ik gehad heb.