|
Liefde & Relaties Laat je liefdesgevoelens de vrije loop! |
![]() |
|
Onderwerpopties |
Waardering: ![]() |
Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Is er soms een site waar je de belgische wet over relaties, seksualiteit, leeftijdsverschil en dergelijke kunt lezen als die er bestaat ? Ik ben enorm geïnteresseerd !
![]() |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
up
|
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
Is daar een wet voor?
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
Ik ben het niet zeker, maar ik heb een relatie met iemand wat via de schoolregels niet kan. En er is ook een groot leeftijdsverschil en haar ouders zijn er compleet tegen en zitten met van alles te dreigen dat het wettelijk niet kan. Maar bij mijn weten is daar geen wet over, en dat wil ik nakijken ...
![]() |
![]() |
![]() |
#5 |
Super Lid
|
![]()
hoe groot is het leeftijdsverschil dan?
hehe none of my business trouwens maar ik heb geen idee of daar in belgie een wet over is? in nederland wel iig
![]() |
#6 |
Super Lid
|
![]()
het gaat er opzich ook niet om wat jij ervan vindt saduf
![]()
![]() |
#7 |
Über Mensch
|
![]()
12 en 16 vind ik wel kunnen, is alleen wel een heel verschil maar als je het zo goed met elkaar kan vinden vind ik dat het wel okey is.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#8 |
Guest
|
![]()
Ik denk dat het er ook vanaf hangt hoe ver je al bent in je relatie.
![]() |
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
We zijn 6maanden samen, en zij is 26 en ik 16 (17 worden dit jaar). Dat is dus de grote dwarsligger !
|
![]() |
![]() |
#10 |
Guest
|
![]()
zij is 26 en haar ouders zijn er tegen :S
|
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
ja ik wou net zeggen: als je 26 bent, neem ik aan dat je dat zelf wel mag beslissen
![]() Maar zoals iemand anders al zei: Als je heeeel gelukkig met elkaar bent, dan zou niks uit moeten maken en er gewoon voor gaan ![]() Volgens de Nederlandse wet moet je partner minimaal 16 zijn, als je zelf een stuk ouder bent. |
![]() |
![]() |
#12 |
Guest
|
![]()
Het ligt er ook aan volgens de Nederlandse wet of er een machtsverhouding tussen jullie bestaat..
Dus als zij je docente is en jij haar leerlinge, mag het niet... Ik weet wel zeker dat dat in Belgie ook geldt. |
![]() |
![]() |
#13 |
Guest
|
![]()
Ja voorlopig is zijn mijn docente wel ... Maar dat zal niet meer zo zijn de komende jaren. In iederen geval mocht dit ooit problemen opleveren ben ik bereid van school te veranderen. Dat heb ik al beslist. De school bevalt me wel héél goed, maar zo'n dingen gaan voor.
En voor haar ouders lijkt het of ik nog aan het puberen ben, maar dat mogen ze wel uit hun hoofd krijgen want zo ben ik nu eenmaal niet. Ik heb een visie naar carrière en succes. Ondanks die visie wil ik ook binnen enkele jaren kinderen. Ik kan moeilijk wachten tot ik er 25 terwijl zij dan 34 is ... ![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Guest
|
![]()
Je moet heel goed nadenken over je belissingen...
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#16 | |