Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 7 July 2006, 12:31   #1
ash-hôôle
Super Lid

ash-hôôle's Avatar

Standaard zwart voor m'n ogen

ik heb de laatste tijd regelmatig dat als ik op sta ik helemaal duizelig ben en het helemaal zwart voor m'n ogen is.. het kan door m'n pfeiffer komen maar ik heb er al een paar jaar last van, m'n moeder zegt dat het wel overgaat enzoo..

iemand ook last van?
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2006, 12:34   #2
Sander
Medewerker

Sander's Avatar

Standaard

Ja, daar heb ik ook weleens last van.
Maar dat gaat meestal wel weer over. ik moet gewoon rustig op staan en dan is er niets meer aan de hand.
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2006, 12:35   #3
Impressions
Lid

Impressions's Avatar

Standaard

Dat heb ik ook een tijd gehad, vooral als ik stil zat en me op één punt concentreerde (gitaar of pc oid) en dan plotseling opstond. Voor zover ik weet komt het door een verschil in de bloedstroming (oid) en is het op te lossen door simpelweg rustiger op te staan
Impressions is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2006, 12:36   #4
emilytj
Guest

Standaard

Als ik jou was zou ik daar toch eens mee naar de dokter gaan hoor! die kan jou onderzoeken en zeggen wat het kan zijn.
Je moet niet altijd geloven wat je ouders zeggen hoor!
want de vorige keer zat ik ook zonder adem en wat bleek had ik astma dusja...
Daag
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2006, 23:00   #5
K@rima!
Guest

Standaard

Ik had er ook last van.
Het komt doordat je eerst in een lighouding 'zit'. Er wordt dan met minder kracht van je hart bloed naar je hersenen gepompt. Als je dan heel opeens opstaat kan je lichaam zich niet op tijd herstellen en is er eventjes te weinig bloed in je hersenen. Weetje wat je dan moet doen? Gewoon ff met je hoofd omlaag hangen. Helpt serieus.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2006, 23:07   #6
appelshampoo
Guest

Standaard

Volgens mij kan het ook te maken hebben met een lage bloeddruk.
  Met citaat antwoorden
Oud 7 July 2006, 23:11   #7
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Orthostatische hypotensie is een plotselinge bloeddrukdaling van meer dan 20/10 mm Hg die optreedt bij plotseling opstaan. Symptomen zijn duizeligheid, licht-in-het-hoofd worden, hoofdpijn, (sterk) verminderd zicht, en flauwvallen.
Orthostatische hypotensie komt veel voor, vooral bij jonge slanke mensen tussen 15 en 20 jaar en is meestal onschuldig. Het beste advies is om bij de overgang van liggen naar zitten of van zitten naar staan dit niet te snel te doen maar even aan de nieuwe houding te wennen. Het gaat met het vorderen van de leeftijd meestal over. Bij ouderen kan het een teken zijn van overdosering van bloeddrukmedicatie. Het is theoretisch mogelijk bloeddrukverhogende medicijnen te geven bij invaliderende OH maar dit is uitermate zeldzaam.
Oud 8 July 2006, 13:58   #8
Sanne
Whooohooo

Sanne's Avatar

Standaard

Ik heb dat ook vaak. Dan sta ik te snel op.
Oud 8 July 2006, 19:21   #9
PaperxHeart
Guest

Standaard

Heb ik ook veel mr dan lijkt t net of ik dood ben ff en als ik dan weer kan zien lig ik op de grond Echt eng !
  Met citaat antwoorden
Oud 8 July 2006, 19:24   #10
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door PaperxHeart
Heb ik ook veel mr dan lijkt t net of ik dood ben ff en als ik dan weer kan zien lig ik op de grond Echt eng !
Weet je wat leuk is om eens te proberen?

moet je knielen, met je hoofd naar beneden, voor een minuut ofzo. Vervolgens moet je heel snel opstaan, meteen je neus dicht houden en alle lucht naar je hoofd persen.

Als je iemand dat ziet doen, das eng, maar wel vet
Oud 8 July 2006, 20:24   #11
PaperxHeart
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer
Weet je wat leuk is om eens te proberen?

moet je knielen, met je hoofd naar beneden, voor een minuut ofzo. Vervolgens moet je heel snel opstaan, meteen je neus dicht houden en alle lucht naar je hoofd persen.

Als je iemand dat ziet doen, das eng, maar wel vet
Omg
  Met citaat antwoorden
Oud 10 July 2006, 10:09   #12
patriesje
Guest

Standaard

heb ik ook wel eens last van me moeder zegt dan altijd dat ik te snel ben opgestaan:S dus ik weet het eigenlijk niet maar als je dan wat langzamer opstaat dan heb je er geen last van
  Met citaat antwoorden
Oud 10 July 2006, 16:06   #13
x-lizz-x
Lid

x-lizz-x's Avatar

Standaard

ik heb het ook gehad, en dat heeft te maken met ijzer tekort! Moet je even naar de dokter gaan en bloed laten prikken en dan krijg je van die staalpillen en je moet veel ijzerijke producten eten zoals spinazie
Oud 10 July 2006, 18:41   #14
bartje518
Aachen TSV

bartje518's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar bartje518
Standaard

Heb ik ook last van Inderdaad zoals Elvenkind zegt vaak wanneer je een tijd achter de PC ofzo hebt gezeten en je staat dan op. Zelf ga ik er trouwens morgen mee terug naar de dokter, want ik heb daarnaast vaak ook pijn in de buurt van het hart (op de borst) en dat vind ik in combinatie daarmee toch wel zorgwekkend
FC Energie Cottbus-Alem. Aachen 0-2 Alem. Aachen-Arminia Bielefeld 2-0 VfB Stuttgart-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Borussia Dortmund 1-4 1. FC Nürnberg-Alem. Aachen 1-0 Werder Bremen-Alem. Aachen 3-1 Alem. Aachen-Hertha BSC 0-4 Eintracht Frankfurt-Alem. Aachen ..-..
bartje518 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 July 2006, 20:25   #15
Sander
Medewerker

Sander's Avatar

Standaard

Lijkt me dan wel verstandig om even naar de dokter te gaan inderdaad
Sander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2006, 11:12   #16
Kut_Aap
Guest

Standaard

Ik weet niet hoelang jij bent, maar daar kan het ook door komen. Als je best wel lang bent, kan het bloed minder snel door je lichaam heen stromen als je opstaat.
  Met citaat antwoorden
Oud 12 July 2006, 11:34   #17
ash-hôôle
Super Lid

ash-hôôle's Avatar

Standaard

ben 1.77, ik heb er nu minder last van, ik sta gewoon wat langzamer op
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
Oud 25 July 2006, 18:54   #18
DeeplyToxicatin
Guest

Standaard

Heb het heel vaak gehad. Nu ik zo'n 5 kilo afgelopen maanden ben aangekomen helemaal over.
  Met citaat antwoorden
Oud 4 August 2006, 11:40   #19
Hollabackgirl
Guest

Standaard

das niet fijn
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2006, 21:21   #20
iriske2
Guest

Standaard

jah ik heb dat ook het is omdat je te lang zit op 1plaats of omdat je soms niet genoeg drinkt !
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2006, 22:32   #21
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Saduf
en wat gebeurt er dan? val je flauw?
Als je het goed doet wel ja
Oud 24 September 2006, 17:45   #22
Melissa =)
Guest

Standaard

dat dat t zwart word voor je ogen heb ik ook zo vaak, hebben jullie ook dat het dan voelt alsof je ogen naar achter rollen ofzo zegmaar dat ze naar je hersens toe rollen en dat t daarom zwart word voor je ogen ofzo? zo voelt t bij mij altijd mrja
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2006, 18:11   #23
ash-hôôle
Super Lid

ash-hôôle's Avatar

Standaard

eeehh.. dat lijkt me echt niet gezond dan eigenlijk

het is meer dat je gewoon opeens even blind bent..
Oud 25 September 2006, 20:50   #24
Satanisch_girl
Guest

Standaard

ik ben er mee naar de dokter te gaan blijkt zo wat "de ziekte van de jeugd" te zijn. ik heb vitamine c en nog vitamines (bio-punch) gekregen en nu heb ik er minder vaak last van.
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2006, 22:09   #25
frox
pudiecat

frox's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Satanisch_girl
ik ben er mee naar de dokter te gaan blijkt zo wat "de ziekte van de jeugd" te zijn. ik heb vitamine c en nog vitamines (bio-punch) gekregen en nu heb ik er minder vaak last van.
wat is dat voor kwakzalver dan

Dat komt gewoon omdat je hersenen even geen bloed/zuurstof krijgen.

Je kan ook iemand vloeren door met 2 vingers aan beide kanten van iemand zn halsslagaders dicht te duwen ( )
Oud 26 September 2006, 19:52   #26
Satanisch_girl
Guest

Standaard

in mijn geval kwam het door een te kort aan vitamienen en slaapgebrek.
en met de ziekte van de jeugd bedoelde hij gewoon dat dit heel veel voorkomt de laatste tijd misschien allemaal wel door een ander reden,dat weet ik niet
  Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2006, 15:48   #27
MissDuplex
Lid

MissDuplex's Avatar

Standaard

Licht gevoel in het hoofd

Een licht gevoel in het hoofd of het gevoel flauw te vallen kan verschillende oorzaken hebben, zoals het snel opstaan uit bed of stoel of door bepaalde medicijnen.

Snel opstaan kan een tijdelijke bloeddrukdaling veroorzaken, waardoor u duizelig wordt. U kunt dit voorkomen door rustig, stap voor stap, op te staan. Door u ergens aan vast te houden heeft u extra stabiliteit.

dit heb ik kunnen vinden
MissDuplex is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 September 2006, 00:33   #28
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door MissDuplex
Licht gevoel in het hoofd

Een licht gevoel in het hoofd of het gevoel flauw te vallen kan verschillende oorzaken hebben, zoals het snel opstaan uit bed of stoel of door bepaalde medicijnen.

Snel opstaan kan een tijdelijke bloeddrukdaling veroorzaken, waardoor u duizelig wordt. U kunt dit voorkomen door rustig, stap voor stap, op te staan. Door u ergens aan vast te houden heeft u extra stabiliteit.

dit heb ik kunnen vinden
Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer
Orthostatische hypotensie is een plotselinge bloeddrukdaling van meer dan 20/10 mm Hg die optreedt bij plotseling opstaan. Symptomen zijn duizeligheid, licht-in-het-hoofd worden, hoofdpijn, (sterk) verminderd zicht, en flauwvallen.
Orthostatische hypotensie komt veel voor, vooral bij jonge slanke mensen tussen 15 en 20 jaar en is meestal onschuldig. Het beste advies is om bij de overgang van liggen naar zitten of van zitten naar staan dit niet te snel te doen maar even aan de nieuwe houding te wennen. Het gaat met het vorderen van de leeftijd meestal over. Bij ouderen kan het een teken zijn van overdosering van bloeddrukmedicatie. Het is theoretisch mogelijk bloeddrukverhogende medicijnen te geven bij invaliderende OH maar dit is uitermate zeldzaam.

Berichting Regels