Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Antwoord

Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 2 stemmen, 4,50 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 7 September 2006, 15:19   #1
little girl
Guest

Standaard schaamte?

Ik denk dat het met 2 dingen te maken heeft dat je je schaamt om naar een hulp organisatie te gaan. of Er niet voor uit wil komen.

1. de reactie van je omgeving. je word als raar gezien. misschien als gevaarlijk. of gek. daar schaam je je voor. Al snap ik niet waarom. maar dat heb ik met alle dingen waar je je voor schaamt. waarom schaam je je in godsnaam. Nauwja iedereen valt weleens van de trap. Soms gaat het over stomme onbelangrijke dingen en soms over meer belangrijke dingen. Maar ik heb altijd waarom vinden we het zo erg? waarom zijn we zo bang voor de reacties van andere mensen?
2. Je laat zien dat je het niet aan kunt een zwak persoon bent eigenlijk. Instinctief denk je dan dat je in gevaar bent. Dieren blijven ook zo lang mogenlijk doen alsof het goed gaat als die gaan liggen is het echt mis. Dat hebben mensen toch ook nog wel.
Als je niet naar de psygoloog gaat is dat voor jouw het teken dat je het zelf aankunt en het misschien wel minder gaat maar nog wel goed. terwijl je eigenlijk op het punt van instorten staat.

Ontkenning en bang voor reacties van je omgeving. Je word anders gezien. ook als je ziek bent vaak. Toch blijf je voor het grooste deel dezelfde persoon. Ik denk dat zeker niet alel mensen er vreemd over zullen doen. Maarja je raakt ook altijd mensen kwijt. stom eigenlijk dat dat pas gebeurt als je je probleem erkent.
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels