Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Gezondheid & Lifestyle
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Gezondheid & Lifestyle Gezondheidsvragen? Jouw lichaam, je kleding, of gewoon je manier van leven.

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 17 September 2006, 18:53   #1
Satanisch_girl
Guest

Question Te mager =uit

Ik moet zeggen dat ik het altijd vervelend vond om op tv of gewoon op school te zien hoe meisjes zichzelf ver uithongeren om zogezecht het perfecte gewicht te hebben. Mijn moeder is nu eenmaal niet van de magerste en ik ben blij dat ik niet te dik ben. maar ik zou voor niets of niemand mager willenz ijn! Aan mij is niets mis want mn BMI is 22.3. Ik snap eigenlijk niet waarom sommige meisjes nu overdreven slank willen zijn? Ik persoonlijk vind er niets mooi's aan

Dit artikel maakte me wel een beetje blij:
http://www.nieuwsblad.be/Article/Det...leID=G9C11Q79M
Vinden jullie ook dat modellen en andere mensen misschien mensen die je goed kent overdrijven? ik zou het wel graag weten. tegenwoordig zijn veel meisjes ONGEZOND mager ..

Of ben je benieuwd of jij onder het "ondergewicht" of "overgewicht" behoord neem dan eens een kijkje op deze site:
http://www.dse.nl/~kokopelli/bmi.html

xxx
  Met citaat antwoorden
Oud 17 September 2006, 19:02   #2
DarkAngel
Looking at you

DarkAngel's Avatar

Standaard

Aan de ene kant vind ik het goed vanwege de gezondheids reden, maar er zijn ook gewoon meiden die er alles aan doen om aan te komen en het niet lukt ( ik ken er een paar, waarvan één ook catwalk model is). Deze meiden zouden dan nu gediscrimineerd worden, dat vind ik wel jammer aan deze regeling.
Het is wel een hele goede regeling voor de meiden die zichzelf uithongeren.

En superslank is niet altijd lelijk vind ik. Het ligt aan de lichaamsbouw. Zo ken ik ook iemand met maat 34 die gewoon een goed model heeft en iemand met dezelfde maat die een gratenpakhuis is. Dus het ligt wel aan de persoon.
Oud 17 September 2006, 19:02   #3
Melissa =)
Guest

Standaard

ja ik ben het helemaal met jou eens, ik ben ook blij dat bericht te lezen nu! het is idd echt erg modellen moeten tegenwoordig idd zo mager zijn dat het gewoon niet aan te zien is. en ook zoveel pubermeisjes worden onzeker door al die 'ideale' meiden, bijna niemand is zo 'slank' als die modellen. Mijn bmi zelf is 18.5 dat is toch goed?
  Met citaat antwoorden
Oud 17 September 2006, 19:13   #4
PFP
Guest

Thumbs up

Ik vind mager of slank mooier dan dik, als het op een natuurlijke manier verworven is
  Met citaat antwoorden
Oud 17 September 2006, 20:00   #5
Satanisch_girl
Guest

Standaard

een BMI tussen 18.5 en 25 is ideaal lager dan 18.5 (of 1 =ondergewicht en vanaf een BMI van 25 word je wat te dik.

Ik vind dat het er vanaf hangt wat je mager en wat je dik vind. sommige meisjes op mn school zeiden dat ik dik ben zelf wegen ze mss maar 45 kg of zo maar mijn BMI is 22.3 niets op aan te merken dus...
Ik vind mager als je de ribben zowat kan tellen zonder ze aan te raken (wat ik dus niet zo mooi vind) en dik als je echt zo de kan zien vetrolletjes, ik vind het niet mooi maar daarom zijn deze mensen niet minder knap ofzo
  Met citaat antwoorden
Oud 17 September 2006, 20:54   #6
Babydress
Guest

Standaard

Veel meiden vinden mager worden een oplossing om meer aandacht te krijgen van jongens en zelfverzekerder te worden.
Niet dat ze daar ooit iets mee opschieten.
Want ieder voordeel heeft zijn nadeel en daar wordt dan toevallig niet aan gedacht..
  Met citaat antwoorden
Oud 18 September 2006, 06:47   #7
Satanisch_girl
Guest

Standaard

Ik zeg niet dat het altijd zo is maar bv anorexia patienten vermageren omdat die ene jongen hun dumpte omdat hij haar niet meer mooi vond. dat denken ze meteen ik ben te dik.
Maar ik snap het niet ik ben bang om zo mager te worden!
ze zeggen dat meisjes zich soms zo mager willen maken zodat ze geen vrouwelijke vormen meer hebben. meide we kunnen er niets aan veranderen je wordt nu eenmaal dikker als je vrouw wordt...

en als je een BMI lager dan 18.5 hebt wees dan maar gerust dat je heel veel kans hebt op
-haaruitval
-hart/vaatziektes
-dat een of ander orgaan zegt ik kap er mee (je nieren of maag die krijgen niet veel meer binnen dan)
-maagzweren
-veel ziektes omdat je geen weerstand meer hebt
- etc.
of je krijgt gewoon een hartaanval zoals dat model!

Ik hoop dat meisjes die zichzelf veel te dik vinden en maar een BMI tussen 185-25 hebben hier van leren of willen ze graag dood?
  Met citaat antwoorden
Oud 18 September 2006, 08:15   #8
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Satanisch_girl
en als je een BMI lager dan 18.5 hebt wees dan maar gerust dat je heel veel kans hebt op
Nee, BMI is niks, het is richtlijn, en is zeker niet alles bepalend.
Als jij netjes een BMI hebt van 23 en je vreet ontzettend slecht, ga je net zo snel kapot als iemand die een BMI van 16 heeft.
BMI is dus alleen een richtlijn waar je niet al teveel aandacht aan moet hechten
Oud 18 September 2006, 17:58   #9
Satanisch_girl
Guest

Standaard

je hebt wel gelijk.
maar ik bedoel dat als je steeds maar een kleinere BMI krijgt je mss zo eindigt als dat moddel. Die BMI is een hulpmiddel om te weten of je op een "gezond" gewicht zit. Als een BMI overbodig zou zijn zou het niet bestaan hé...
En het is bewezen dat mensen met "goede eetgewoontes" maar toch onder 18.5 zitten veel kans hebben op voorafgaand vermelde aandoeningen. net zoals mensen met een te hoge BMI kans hebben op verschillende kwalen. Het is een waarschuwing
  Met citaat antwoorden
Oud 18 September 2006, 19:03   #10
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
-haaruitval
-hart/vaatziektes
-dat een of ander orgaan zegt ik kap er mee (je nieren of maag die krijgen niet veel meer binnen dan)
-maagzweren
-veel ziektes omdat je geen weerstand meer hebt
- etc.
of je krijgt gewoon een hartaanval zoals dat model!
Nog nergens last van
Pakspul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 18 September 2006, 19:40   #11
frox
pudiecat

frox's Avatar

Standaard

ga toch kotsen
Oud 19 September 2006, 09:27   #12
L_angeldc
Guest

Standaard

Je BMI zegt niets, het hangt van jezelf en je figuur af.
Ik vind slanker mooier dan dik, maar ook daar zitten variaties in. Iemand die echt TE mager is is lelijk en iemand die misschien een wat hoger BMI heeft maar er gewoon goed uitziet dan weer niet. Verschilt per persoon.
  Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2006, 17:54   #13
Babydress
Guest

Standaard

Waar slaat deze hele topic op?!
  Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2006, 19:16   #14
Satanisch_girl
Guest

Standaard

Lijkt me duidelijk waar het op slaat...
Wat vind jij van die magere (mss anorexia) moddelen.
en ken je misschien iemand die last heeft van onder of overgewicht. en wat vind jij ervan

Maar ik vraag me af als je BMI niets zegt waarom is dat dan het eerste waar ze op het CLB naar kijken? En waarom hameren ze daar dan zo hard op als het gaat over gezond eten??

tel me...
  Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2006, 19:27   #15
Satanisch_girl
Guest

Standaard

Dus eigenlijk kan je evengoed zeggen "dokter laat het gwn, jij weet even goed als ik dat dit overbodig is!" ?????
  Met citaat antwoorden
Oud 19 September 2006, 19:36   #16
Satanisch_girl
Guest

Standaard

ah thanks want ik snapte het niet
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2006, 11:31   #17
Babydress
Guest

Standaard

Citaat:
Lijkt me duidelijk waar het op slaat...
Wat vind jij van die magere (mss anorexia) moddelen.
en ken je misschien iemand die last heeft van onder of overgewicht. en wat vind jij ervan

tel me...
Maar is dit nou echt een onderwerp om uitgebreid over te discussieren?
En ja, ik ken iemand die Anorexia heeft.. ze heeft een dieet etc.
Het gaat idd niet goed met haar en haar ouders weten geen cloe meer aan met haar. Ze weet zelf ook niet echt waarom ze zichzelf uithongert.
Maar wat zou ik daaraan kunnen doen? Zeggen dat ze niet dik is? In hun ogen helpt dat niet meer hoor....

ps; Ik vind het vreselijk en zou ik heel graag willen dat het niet bestond, maar het is er nou eenmaal... en daar kun je vrij weinig aandoen
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2006, 12:25   #18
Satanisch_girl
Guest

Standaard

ik wou gewoon weten wat jullie van die magere topmodellen enal vinden, is dat dan zo raar? in belgie is het zowat abnormaal als je zo mager bent.. onze modellen zijn dan ook niet zo mager want dan moge ze geen model zijn dat is al een jaar ofzo en hier zijn de moddellen altijd wat dikkerder geweest ook al scheelde het maar 5 kg.....
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2006, 18:02   #19
Babydress
Guest

Standaard

Citaat:
ik wou gewoon weten wat jullie van die magere topmodellen enal vinden, is dat dan zo raar? in belgie is het zowat abnormaal als je zo mager bent.. onze modellen zijn dan ook niet zo mager want dan moge ze geen model zijn dat is al een jaar ofzo en hier zijn de moddellen altijd wat dikkerder geweest ook al scheelde het maar 5 kg.....
Is niet raar
maar er word te diep hierover gezeurt.....
Wij hebben het toch niet, waar maken we ons dan zo druk om?!
btw Satanisch, nix tegen jou hoor
  Met citaat antwoorden
Oud 20 September 2006, 18:27   #20
Satanisch_girl
Guest

Standaard

men levenstijl heeft hier toch niets mee te maken dus ik voel me niet aangevallen hoor
  Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2006, 18:37   #21
Babydress
Guest

Standaard

Dan snap ik niet waarom jij je er zo in verdiept
  Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2006, 18:41   #22
anneke01
Guest

Standaard

er zijn gewoon grenzen, teveel is teveel en te weinig is te weinig... TV en modellen beinvloeden ons soms fout! Let gewoon op dat je BMI 20 a 25 is en dan hoef je je echt geen zorgen te maken ...
  Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2006, 18:45   #23
Babydress
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door anneke01
er zijn gewoon grenzen, teveel is teveel en te weinig is te weinig... TV en modellen beinvloeden ons soms fout! Let gewoon op dat je BMI 20 a 25 is en dan hoef je je echt geen zorgen te maken ...
En dan kan ik er zo al 2 opnoemen:
Naomi Campbell en Nicole Richie
  Met citaat antwoorden
Oud 21 September 2006, 20:53   #24
Satanisch_girl
Guest

Standaard

Ik heb gewoon bedeleide met die meisjes, ik snap niet waarom jij babydress het zo raar vind. het kan iedereen over komen dat je door de een of andere schokerende rede stops met eten of ietsanders het kan iedereen over komen en is echt wel een van de meest voor komende dingen te laatste tijd net zoals anneke01 zei. tv beinvloeden ons soms verkeerd. telkens ik naar een of ander programma kijk over modellen of missen voel ik me echt dik:s op tv zijn mensen soms echt verschrikkelijk mager vroeger voelde ik me gewoon een misverstand van de natuur als ik naar tv keek. tot dat mense me vertelde over anorexia ik kreeg meteen een honder aan val ..
  Met citaat antwoorden
Oud 23 September 2006, 17:51   #25
DarkThoughts
Guest

Standaard

Als ik mijn BMI ofzo uitreken{ ik weet niet meer welk getal ofzo } dan komt er te licht te staan..

Nou dan klopt heel dat geval niet hoor. Moet soms mn buik zelfs inhouden & heb brede bovenbenen. Nee, ik ben niet te licht..
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2006, 18:57   #26
K@rima!
Guest

Standaard

Tja, echt mager vind ik maar niks. Maar ik heb soms van die momenten dat ik mezelf te dik vind en graag iets magerder zou willen zijn. Misschien moet ik mezelf ook niet vergelijken met modellen.
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2006, 20:38   #27
Babydress
Guest

Standaard

Citaat:
Ik heb gewoon bedeleide met die meisjes, ik snap niet waarom jij babydress het zo raar vind. het kan iedereen over komen dat je door de een of andere schokerende rede stops met eten of ietsanders het kan iedereen over komen en is echt wel een van de meest voor komende dingen te laatste tijd net zoals anneke01 zei. tv beinvloeden ons soms verkeerd. telkens ik naar een of ander programma kijk over modellen of missen voel ik me echt dik:s op tv zijn mensen soms echt verschrikkelijk mager vroeger voelde ik me gewoon een misverstand van de natuur als ik naar tv keek. tot dat mense me vertelde over anorexia ik kreeg meteen een honder aan val ..
Volgens mij had ik uberhaupt niet gezegd dat ik het raar vond anyway: dr is nu uiteindelijk anorexia het is hetzelfde als aids en kanker. Het bestaat gewoon! daar valt nix aantedoen. En als we het over anorexia e.d gaan hebben ben je over een uur nog niet klaar.
En in een andere topic had je trouwens gezegd dat je blij was met hoe je eruit zag. Dat snap ik dan niet hoor
  Met citaat antwoorden
Oud 24 September 2006, 21:08   #28
PFP
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Babydress
Volgens mij had ik uberhaupt niet gezegd dat ik het raar vond anyway: dr is nu uiteindelijk anorexia het is hetzelfde als aids en kanker. Het bestaat gewoon! daar valt nix aantedoen. En als we het over anorexia e.d gaan hebben ben je over een uur nog niet klaar.
En in een andere topic had je trouwens gezegd dat je blij was met hoe je eruit zag. Dat snap ik dan niet hoor
anoomeisje
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2006, 17:51   #29
Babydress
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door PFP
anoomeisje
anoomeisje ?
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2006, 17:58   #30
Babydress
Guest

Standaard

Trouwens ik heb mijn BMI uitgerekend en ik heb ondergewicht ?!?!?!
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2006, 18:39   #31
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Annomeisje was echt tof
Oud 25 September 2006, 18:54   #32
Babydress
Guest

Standaard

En wat is annomeisje?
loop ik achter ofzo
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2006, 19:34   #33
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Babydress
loop ik achter ofzo
Nee

annomeisje
Oud 25 September 2006, 19:49   #34
Babydress
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer
En wat is er zo bijzonder aan haar dan?
Sorry ik vat het niet helemaal
  Met citaat antwoorden
Oud 25 September 2006, 19:52   #35
ash-hôôle
Super Lid

ash-hôôle's Avatar

Standaard

de berichten van haar terug lezen?
I never would have loaded up a 44 and put myself behind a jail house door if it hadn't been for love. Four cold walls against my will but at least I know she's lying still. Four cold walls without parole, Lord have mercy on my soul.
ash-hôôle is offline   Met citaat antwoorden
Oud 27 September 2006, 15:02   #36
Dunja
Guest

Standaard

Em, omdat ik wal steviger ben gebouwd en al mijn vrienden dunner zijn gebouwd en dus minder wegen dacht ik persoonlijk dat ik een beetje te dik ben. Reken ik mijn bmi uit, heb ik 20.17. Klopt dit eigenlijk wel?
  Met citaat antwoorden
Oud 27 September 2006, 15:21   #37
Satanisch_girl
Guest

Standaard

valt te zien wat jij steviger noemt ..
reken de BMI van je vrienden is uit als die veel minder is kan het wel kloppen dan zijn zij gewoon heel mager.
anders heb je het een of ander verkeerd in gevuld ..

Laatst aangepast door Satanisch_girl : 27 September 2006 om 15:27
  Met citaat antwoorden
Oud 27 September 2006, 15:55   #38
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:
anders heb je het een of ander verkeerd in gevuld ..
Of... Blijkt dat je dus niet teveel waarde aan die BMI moet hechten...
Oud 27 September 2006, 16:03   #39
biffyclyro
Lid

biffyclyro's Avatar

Standaard

dát kan natuurlijk ook
Oud 27 September 2006, 18:47   #40
Satanisch_girl
Guest

Standaard

tja..
  Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2006, 16:10   #41
Babydress
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Dunja
Em, omdat ik wal steviger ben gebouwd en al mijn vrienden dunner zijn gebouwd en dus minder wegen dacht ik persoonlijk dat ik een beetje te dik ben. Reken ik mijn bmi uit, heb ik 20.17. Klopt dit eigenlijk wel?
Jij bent niet fors hoor en zéker niet dik!
  Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2006, 17:18   #42
n0sf3ratu
Lid

Standaard

soms vind ik van die skinny hoertjes wel fijn om te zien...
n0sf3ratu is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2006, 18:58   #43
Dunja
Guest

Standaard

Mijn zus zei dat de waarden van je BMI per leeftijdscategorie verschillend zijn.
Ik kan er dus nog niet veel mee.
  Met citaat antwoorden
Oud 28 September 2006, 20:30   #44
little girl
Guest

Standaard

je bent niet mooi door het gewicht of bmi. Sommige volleren vrouwen zijn bloedmooi. en sommige mageren meiden echt lelijk. Beetje in proporties allemaal. gaat toch om het tataal plaatje
  Met citaat antwoorden
Oud 29 September 2006, 18:36   #45
Babydress
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door n0sf3ratu
soms vind ik van die skinny hoertjes wel fijn om te zien...
dat is een hele trieste opmerking
  Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels