|
Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
![]() |
|
Onderwerpopties |
Waardering: ![]() |
Weergavemodus |
|
![]() |
#1 |
Super Lid
|
![]()
Wat ik erover denk:
zelfmoord = laf zelfmoord = niet kunnen omgaan met problemen zelfmoord = mischien een oplossing/verlossing voor jezelf maar voor je omgeving en nabestaanden zeker niet. Ik heb er zelf wel eens serieus over nagedacht maar dat was in een depressieve bui. Maar ik heb nooit echt op het punt gestaan het te doen ofzo. En sinds ik metal luister heb ik geen depressieve buien meer gehad. Metal zorgt dat ik me goed voel en het sust mijn gevoelens. Het is zegmaar een soort troost waar je altijd op kan rekenen. En het leven opzich heeft geen zin maar je kan er wel iets zinnigs van maken. En je moet ervan genieten. |
![]() |
![]() |
#2 | |
Beheerder
|
![]() Citaat:
![]() |
#3 | |
Super Lid
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
Weer zo'n topic...
![]() Maar ik begrijp wel wat je bedoeld met laf. Het klinkt zo hard... Maar ik een zekere zin laat je wel de mensen die echt om je geven in de steek. Ik heb er nooit serieus over nagedacht. Wel van "hoe zal het zijn en zal ik met iets van het leven herinneren..." Meer van "wat is er na de dood en wil ik dat bewust meemaken?" Maar mijn motto is: Het leven is alles wat je hebt. |
![]() |
#5 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Dan weetje waarscheinlijk niet meer wat er in je hoofd omgaat. tsja zelf heb ik het nooit meegemaakt dus eigelijk weet ik er weinig van |
|
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
Ik ben ong 3 jaar depressief geweest en heb moeten 'vechten' zeg maar om mijn depressiviteit te overwinnen. Heb ong 8 keer zelfmoord geprobeerd te plegen. 1 keer met een schaar maar toen kwam mijn broer binnen > belde ziekenhuis en moest daarheen. Andere keren zijn ook niet bepaald plezierig..
Het was zeker niet makkelijk,ben door een hel gegaan. Moest heel veel dingen tegen mijn zin doen, maar zag toen niet in dat het me wel eens kon helpen.Was al mijn destijdse vrienden verloren wat in houdt dat ik geen sociaal leven meer had,ging amper naar school en als ik dat deed kwam ik toch weer terug naar huis. Het was dus weer weg, totdat ik een vriend kreeg{nu nog steeds heb} en me ging realiseren hoeveel ik van hem hou en dat deed me pijn om hem steeds weer te missen. Dus dat snijden begon weer, hij was heel teleurgesteld en verdrietig dat ik het deed. We hebben het samen heel snel kunnen oplossen, in 3 maanden ongeveer. Door veel te praten, heel veel. En dat is toch anders dan met een persoon die jou niet zo heel goed kent en er alleen maar zijn beroep van maakt. Nu ben ik nog steeds samen met mijn vriend, meer als 9 maanden en het gaat goed met me. Hoewel, soms heb ik nog wel gedachtes omdat een vriendin van me is verongelukt en dat doet me nog steeds veel pijn.. Maar eigenlijk, het gaat goed. En mensen die zo makkelijk over zelfmoord praten ; je wilt het niet meemaken. Praat dus nergens zo over als je niet eens hebt meegemaakt |
![]() |
#7 |
Guest
|
![]()
^ Alsjeblieft niet quoten.
|
![]() |
#8 |
Lid
|
![]()
sommige mensen hebben een goede reden voor zelfmoord.
bijv als ze vaak ziek zijn maar dokters kunnen er niet achterkomen wat het is en uit pshygische onderzoeken komt ook niks. je ligt grotendeels van de dag als een kasplantje op bed omdat je je niet lkkr voelt.... tjah dan kan ik wel begrijpen dat je dood wilt. en bij sommige mensen is hun heele leven altijd al een puinhoop geweest, van het ene probleem in het andere. dus in sommige gevallen kan ik het begrijpen en dan hoop ik waar ze ook komen(ik geloof namelijk niet in een god) dat ze igg daar gelukkig zijn. en laf is het zkr niet, ze hebben tog de ballen gehad om die polsen door te snijden of weet ik veel hoe ze zich naar hun einde brachten en dat is niet altijd evenmakkelijk omdat ze weten dat tog sommige mensen hun echt gaan missen. |
![]() |
![]() |
#9 | |
Banned
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#10 |
Super Lid