|
School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft. |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
|
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
mach's gut
5 Grüezi miteinand! We hebben twee maanden zomervakantie gehad. = Wir hatten zwei Monate Sommerferien. Waar ben je in de vakantie geweest? = Wo warst du im Urlaub? We vliegen dit jaar naar Marokko. = Wir fliegen dieses Jahr nach Marokko. Wij gaan met het hele gezin naar Zwitserland. = Wir fahren mit der ganzen Familie in die Schweiz. Ik zou liever met de tent door Zweden trekken. = Ich würden lieber mit dem Zelt durch Schweden ziehen. Ik vind het leuk om op vakantie veel jonge mensen tegen te komen. = Mir gefällt es, wenn ich im Urlaub viele junge Leute treffe. Ik wil lui zijn, ik ga naar het strand/ naar zee. = Ich will faul sein, ich fahre an den Strand/ ans Meer. Ik vind een actieve vakantie in de bergen leuk. = Mir macht ein Aktivurlaub in den Bergen spaß. We hebben een fantastische tijd gehad! = Wir haben eine tolle Zeit gehabt. In Berlijn is altijd wat te beleven! = In Berlin ist immer was los! Hoe kom ik het snelst bij de luchthaven? = Wie komme ich am schnellsten zum Flughafen? Daarginds is een metrostation. = Da drüben ist ein U-bahnhof. Mag je hier fotograferen? = Darf man hier fotografieren? Zoveel u wilt, maar alleen zonder flits. = So viel Sie wollen, aber nur ohne Blitz. Kun je hier ook fietsen huren? = Kann man hier auch Fahrräder leihen? Het spijt me, we verhuren enkel scooters. = Tut mir Leid, wir vermieten nur Motorroller. Een dagkaart kost twintig euro. = Eine Tageskarte kostet zwanzig Euro. Dat is niet bepaald goedkoop! = Das ist gerade nicht billig! Kan ik je surfplank even hebben? = Kann ich dein Surfbrett kurz haben? Natuurlijk, ik wil net gaan waterskiën. = Na klar, ich will gerade Wasserski laufen. In onze vakantie heeft het aan een stuk geregend. = In unserem Urlaub hat\'s pausenlos geregnet. Wij hebben alleen af en toe een onweersbui gehad. = Wir hatten nur hin und wieder ein Gewitter. Alles bij elkaar was de vakantie geweldig! = Alles in allem war der Urlaub großartig! Wat wij niet allemaal hebben meegemaakt! = Was wir nicht alles erlebt haben! |
![]() |