Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > School
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

School Problemen met een verslag? Enquete houden? Plaats het hier als het met school te maken heeft.

Bekijk resultaten enquête: gene technology ja of nee?
ja! we kunnen er zo veel mee! 1 5,88%
nee! absoluut niet! onnatuurlijk, moreel gezien slecht etc 4 23,53%
gedeeltelijk; sommige dingen mogen wel en sommige dingen mogen neit onderzocht worden 10 58,82%
waar hebben we het nou over? 2 11,76%
Stemmers: 17. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 23 January 2007, 22:23   #1
Nonexistinghero
Guest

Standaard

Bij mensen, is het is goed als het tegen ziektes wordt gebruikt. Maar daar blijft het ook bij. Bij planten en dieren (die we eten en die producten produceren voor ons) mogen ze het wel gebruiken. Maar het gevaar is wel dat 1 van die twee of beide ontsnappen en voor je 't weet brengen ze andere planten en dieren in gevaar.

Als we de perfecte mensen gaan creëren zullen we ook domme mensen gaan creëren die het domme werk mogen gaan doen. Zij zullen dan functioneren als soort robots, of slaven. Niemand die er wat om zal geven dat ze dood worden gemaakt. Wij hebben ze immers gecreëerd, dus mogen we ze ook doodmaken.

Zo'n mentaliteit is er nu nog niet, maar dat zal er dan zeker wel komen. Kijk maar naar abortus. Eerst werd er heel moeilijk over gedaan omdat je eigenlijk je kind dood, en tegenwoordig denken slechts weinigen er echt goed over na. Het is iets wat je zo kunt doen. "Oh shit?! Ik ben zwanger! Ik wil nog helemaal geen kind!" En dan pleegt ze abortus...

Zo gaat dat dus.

Het maakt eigenlijk niet zoveel uit wat ik ervan vind. Als er geen wereldoorlog uitbreekt zal de technologie 100% zeker verder gaan en over 50 jaar (kan veel meer of minder zijn) kiest iedereen precies hoe hij of zij wil dat zijn of haar kinderen eruit zien. Sterker nog, ze klonen zichzelf zodat ze iets over kunnen doen. Zoals een 30-jarige die verliefd is op een 12-jarige. Ze worden gekloond en dan is ineens dat leeftijdsverschil minimaal geworden.

EDIT: Ik raad je aan om het boekje Brave New World te lezen. Ik weet niet of het vertaal is in het Nederlands, maar het Engels is best te doen. 't Is niet al te dik en verbreed echt je visie wat dat soort dingen betreft.

Laatst aangepast door Nonexistinghero : 23 January 2007 om 22:26
  Met citaat antwoorden
Oud 24 January 2007, 11:17   #2
Baksteen
Lit

Baksteen's Avatar

Standaard

Nee, zoiets gaat geheid fout.
Baksteen is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels