|
Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
![]() |
|
Onderwerpopties |
Waardering: ![]() |
Weergavemodus |
|
![]() |
#1 |
Girlpower!!
|
![]()
Fijn dat men allemaal weer zo sociaal is om mij dat allemaal te gunnen! Alleen als ik mijn benen breek dan weten mijn ouders, vrienden en al mijn familie het! En dat is nu juist niet de bedoeling..
#2 | |
pudiecat
|
![]() Citaat:
En als je niet wilt dan men het ziet kan je toch ook gewoon je neusharen eruit trekken met een pincet? Als ik dat doe staan de tranen in mn ogen en doe ik er een huppeltje bij van de pijn ![]()
![]() |
#3 |
Girlpower!!
|
![]()
Zoals ik nu al voor de 3e keer ofzo zeg... het is me niet om de aandacht te doen!!!!! Dan had ik wel wat anders verzonnen!!!
#4 | |
pudiecat
|
![]() Citaat:
![]() ik zeg toch pak een pincet en trek je neusharen eruit ![]() Ik kan me niet voorstellen dat dat snijden in je pols nou zo'n pijn doet ![]() ![]()
![]() |
#5 | |
Girlpower!!
|
![]() Citaat:
![]() |
#6 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Het gaat niet om de pijn, daarbij is er groot verschil in de soorten lichamelijke pijn die je kan hebben. SM is ook pijn! Maar dan opwindend... Tegen die mensen zeg je toch ook niet ga een been breken? En je moet niet snijden in je pols, tenzij je dood wilt. |
|
![]() |
#7 | |
Beheerder
|
![]() Citaat:
Ik citeer ook nog even uit je eigen post: " Motivatie Er kunnen verschillende redenen zijn waarom iemand automutileert: Zichzelf willen straffen; het kwijt raken van spanningen; het omzetten van geestelijke pijn naar lichamelijke pijn; het gebruiken van pijn om andere (onaangename) zaken te vergeten; mensen uit je omgeving manipuleren als onderdeel van initiatieriten bij sommige volkeren; om te bewijzen dat je tegen pijn kunt; om jezelf een machtsgevoel geven doordat je zelf kan bepalen wanneer je pijn voelt en wanneer niet; om het lege gevoel van binnen op te vullen; te merken dat je nog leeft; gevoelens te uiten die niet op een andere manier geuit kunnen worden; uit zelfbescherming, dus om erger te voorkomen; als uiting van agressie, de patiënt word er rustig van. Verslavend effect Mensen die automutileren kunnen hier moeilijk mee stoppen. Bij het pijnigen van het eigen lichaam komt het verslavende hormoon endorfine vrij." Nee hoor het gaat niet om pijn ![]() Dat slaat dus ook nergens op, polsen snijden hebben over het algemeen niet de dood tot gevolg, alleen als je een van je slagaders over de lengte richting doorsnijdt heb je een behoorlijke kans van slagen....
![]() |
#8 |
pudiecat
|
![]()
Komt eerder omdat mensen denken waar ze hun polsen doorsnijden, zeg maar waar je horlogebandje zit, daar je slagader zit. Maar die zit daar dus helemaal niet, slechts pezen van je handen en vingers. die de dokter dan lekker aan alkaar mag naaien
#9 |
Guest
|
![]()
Het is ziek, klaar. En zieke mensen moeten geholpen worden, dus mijn enige advies is zoek hulp, voor jezelf. Maar ga niet lopen klagen dat je je zo alleen voelt maar dat je geen hulp wilt zoeken. Ga naar je huisarts en vertel over je problemen, dat hoeft niet tot in details maar oppervlakkig en dan kan hij/zij je helpen zoeken naar passende hulp voor jou. En je wordt echt niet zomaar opgenomen in een psychiatrische kliniek als je daar bang voor bent, dan moet er echt wel iets meer aan de hand zijn.
|
![]() |
#10 | |
Girlpower!!
|
![]() Citaat:
Ik heb met mezelf, een vriendin en met God (ik weet het dit is geen onderwerp over God, geen reactie hierop ook graag!) afgesproken dat ik het niet meer doe! En ik weet dat ik me daar aan moet houden.. hoe lastig dat ook voor mij kan en zal zijn! Maar dat heet vertrouwen hebben in jezelf!