Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Antwoord

Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 3 stemmen, 4,33 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 11 May 2007, 20:57   #1
AMF
Super Lid

AMF's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door PFP Bekijk Bericht
wat ik probeer te zeggen is dat je goed ziek wordt van zo'n pil en je dat niet zomaar even gebruikt. Het zijn vieze hormonen bommen
Dat klopt, en je hoort mij ook niet zeggen dat dat niet zo is, maar ik denk dat lang niet iedereen dat weet, en zeker hele jonge meisjes niet. Daarom denk ik ook dat het juist belangrijk is dat er wel een consult met de huisarts aan vooraf gaat, zodat zo'n meisje voorgelicht kan worden over zo'n pil, en over het feit dat je daar verantwoord mee om moet gaan.
Oud 11 May 2007, 21:06   #2
Leh
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door AMF Bekijk Bericht
Dat klopt, en je hoort mij ook niet zeggen dat dat niet zo is, maar ik denk dat lang niet iedereen dat weet, en zeker hele jonge meisjes niet. Daarom denk ik ook dat het juist belangrijk is dat er wel een consult met de huisarts aan vooraf gaat, zodat zo'n meisje voorgelicht kan worden over zo'n pil, en over het feit dat je daar verantwoord mee om moet gaan.
ben ik het wel mee eens, maar ik vind ook dat ouders hierin ook een sleutelrol spelen. ik ben van mening dat als je je kind de juiste voorlichting geeft en er open over praat, dat het uiteindelijk makkelijk onderwerp wordt, en dat het kind er op een volwassen manier mee om weet te gaan. En tuurlijk zal het kind niet leuk vinden om te praten over sex, maar ik denk dat zwangerschap minder leuk is (in eerste instantie, als je 13/14 bent)
  Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2007, 22:49   #3
AMF
Super Lid

AMF's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
ben ik het wel mee eens, maar ik vind ook dat ouders hierin ook een sleutelrol spelen. ik ben van mening dat als je je kind de juiste voorlichting geeft en er open over praat, dat het uiteindelijk makkelijk onderwerp wordt, en dat het kind er op een volwassen manier mee om weet te gaan. En tuurlijk zal het kind niet leuk vinden om te praten over sex, maar ik denk dat zwangerschap minder leuk is (in eerste instantie, als je 13/14 bent)
Ja maar er zijn genoeg ouders die dat niet doen. En ook niet iedereen van 16+/18+ is zo bijster slim en wereldwijs dat ze van dit soort dingen afweten, als ik alleen al kijk naar wat voor soort topics er af en toe op Seksualiteit worden geopend.
Oud 11 May 2007, 23:00   #4
Bazzemans
Super Lid

Bazzemans's Avatar

Stuur een bericht via MSN naar Bazzemans
Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
(in eerste instantie, als je 13/14 bent)
Citaat:
Origineel gepost door AMF Bekijk Bericht
Ja maar er zijn genoeg ouders die dat niet doen.
De meeste ouders hebben ook vaak niet in de gaten dat hun kind al op hun 13e/14e al sexueel actief is of actief zou kunnen zijn. Zo'n opvoeding kan dus ook nog weleens te laat komen.
Bazzemans is offline   Met citaat antwoorden
Oud 11 May 2007, 23:21   #5
AMF
Super Lid

AMF's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Bazzemans Bekijk Bericht
De meeste ouders hebben ook vaak niet in de gaten dat hun kind al op hun 13e/14e al sexueel actief is of actief zou kunnen zijn. Zo'n opvoeding kan dus ook nog weleens te laat komen.
True, en daarom is het dus een slechte zaak dat zo'n morning after pil zonder huisartsbezoek verkrijgbaar is.

Berichting Regels