Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Gesloten onderwerp

Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 3,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 6 June 2007, 12:55   #1
Apollo
Lid

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Leh Bekijk Bericht
Beste Apollo? neem je wel eens een paracetamol? tegen hoofdpijn? of ga je dan ook naar Jomanda??!! denk je nou echt dat als je naar een of andere geldklopper(dan doel ik op een soort Jomanda en niet een duur betaalde arts) gaat, dat je dan kan genezen van kanker? er wordt, jah dit geloof je niet,maar er wordt onderzoek gedaan, naar hoe kanker kan worden genezen. en hoe het wordt veroorzaakt. jah helaas geloven, gelovigen niet in wetenschap, dus ziekenhuizen en onderzoeken naar medicatie en die toestanden zijn ook blijkbaar ook niet echt. Maar ik geef je groter kans van overleven/genezen als je naar het NKI-AvL gaat, als dat je naar jomanda ofzo gaat.

Ook niet iedereen gelooft wetenschap blind
Ik zeg ook niks over kwakzalvers ofzo, maar over bidden. En mensen die je daarbij helpen.

Mensen gaan niet naar zo'n dienst met het idee daar beter te worden maar gewoon te zien wat er gebeurt.

Helaas zijn jullie te opervlakkig meer te geloven dan wat je ziet of waar rechtstreeks bewijs voor is. Ook proberen mensen zoals jullie overal een simpele (vaak onmogenlijke) oplossing voor te bedenken. Het zou kunnen dat het christendom 1 van die oplossingen is om terug te komen naar het hoofd onderwerp van deze topic, maar dan is het wel heel vreemd dat het ook echt werkt (in verband met genezen en gevoelens) vinden jullie niet?
Apollo is offline  
Oud 6 June 2007, 13:00   #2
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Apollo Bekijk Bericht
bij alles 'kan niet' zeggen is ook niet discussiëren
als je dat zo nodig de hele dag wilt roepen weet ik niet wat je in dit gedeelte van het forum doet
Citaat:
dis·cus·si·ë·ren (onov.ww.)
1 van gedachten wisselen
Is het dus wel.
Citaat:
Ook niet iedereen gelooft wetenschap blind
Ik zeg ook niks over kwakzalvers ofzo, maar over bidden. En mensen die je daarbij helpen.

Mensen gaan niet naar zo'n dienst met het idee daar beter te worden maar gewoon te zien wat er gebeurt.
pavlov effect?
Citaat:

Helaas zijn jullie te opervlakkig meer te geloven dan wat je ziet of waar rechtstreeks bewijs voor is. Ook proberen mensen zoals jullie overal een simpele (vaak onmogenlijke) oplossing voor te bedenken. Het zou kunnen dat het christendom 1 van die oplossingen is om terug te komen naar het hoofd onderwerp van deze topic, maar dan is het wel heel vreemd dat het ook echt werkt (in verband met genezen en gevoelens) vinden jullie niet?
Ik heb nog steeds geen bewijs gezien en dan doel ik op die vriend van jou.

Laatst aangepast door Pakspul : 6 June 2007 om 13:03
Pakspul is offline  
Oud 6 June 2007, 16:33   #3
Foetsy
aber, warum?

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Is het dus wel.
Met een mager 'kan niet' win je in debatten geen prijzen (niet dat ik het wel geloof, om zomaar wat massa uit het niets te toveren heb je behoorlijke apparatuur nodig volgens mij )
Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
pavlov effect?
Dat is het dus precies niet (zegt hij).

Apollo (alleen de naam is al ketterij!), ik vind alleen een bewering van jou niet echt rechtstreeks bewijs. Op jou na heb ik er nog nooit van gehoord. Je zou toch denken dat zulke medische mirakels wel het nieuws halen?
Oud 7 June 2007, 12:48   #4
Apollo
Lid

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Foetsy Bekijk Bericht
Met een mager 'kan niet' win je in debatten geen prijzen (niet dat ik het wel geloof, om zomaar wat massa uit het niets te toveren heb je behoorlijke apparatuur nodig volgens mij )

Dat is het dus precies niet (zegt hij).

Apollo (alleen de naam is al ketterij!), ik vind alleen een bewering van jou niet echt rechtstreeks bewijs. Op jou na heb ik er nog nooit van gehoord. Je zou toch denken dat zulke medische mirakels wel het nieuws halen?

jah, mijn internet naam is gewoon omdat ik nix beters wist te verzinnen

En over het nieuws, dit soort dingen worden wel genoeg in documantaires (hoe schrijf je dat? o_O) genoemd, en het komt niet in het nieuws omdat de overheid dat niet goedkeurt. Ik weet niet waarom maar het is zo.
Als je contact zou zoeken met christenen zul je dit soort verhalen veel vaker horen horen hoor. Iniedergeval bij protestands christenen.

(dit vind ik al een stuk beter discusiëren )
Apollo is offline  
Oud 7 June 2007, 23:14   #5
Foetsy
aber, warum?

Standaard

Citaat:
En over het nieuws, dit soort dingen worden wel genoeg in documantaires (hoe schrijf je dat? o_O) genoemd, en het komt niet in het nieuws omdat de overheid dat niet goedkeurt. Ik weet niet waarom maar het is zo.
Heb je een bron voor het beleid van de overheid op dat gebied, of heb je dat ook weer van andere mensen gehoord? Politiek was ook niet te spreken over de donorshow (om maar een voorbeeld te geven, iedere weldenkende Nederlander wist toch wel dat ze zoiets niet konden verbieden).
Citaat:
Als je contact zou zoeken met christenen zul je dit soort verhalen veel vaker horen horen hoor. Iniedergeval bij protestands christenen.
Die cChristenen vind ik dan ook niet echt objectieve bronnen. Ik hoor van evenveel scepticisten dat het nooit kan. Wie moet ik geloven? 'De Christenen, want zij hebben gelijk' vind ik hier geen sterk argument.
Citaat:
Origineel gepost door Leh
het lijkt me wel een beetje sterk dat je zonder ogen jezelf kunt zien. tegenwoordig heb je een lichaam nodig om dingen te kunnen waarnemen. die waarneming wordt geregelt in je koppie.
Noemen ze uittreding. Check Wikipedia
Voor een uitgebreide versie (incl BDE's), zie de Engelse versie. 'Uiteraard' staat er op beide taalversies dat er geen concreet wetenschappelijk bewijs voor is (al moet je voor de bronnen daarvoor zelf maar kijken).

Berichting Regels