Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Gesloten onderwerp

Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 3,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 6 August 2007, 12:10   #1
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Apollo Bekijk Bericht
in hoofdlijnen hebben ze het over een klomt steen met wat bacteriën en water, het werd een grote organische brei (soep dus). toen kwam de soep tot leven en werd beestjes. die beesten kropen het land op en w8en tot ze mensen werden.
logisch toch?
Naja dat is toch altijd nog beter dan, er is niks en BWHAWAH! er is tijd, energie, materie, leven, complexe wezens en een vrouw die uit een rib is gemaakt.
Pakspul is offline  
Oud 6 August 2007, 13:13   #2
Apollo
Lid

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
Naja dat is toch altijd nog beter dan, er is niks en BWHAWAH! er is tijd, energie, materie, leven, complexe wezens en een vrouw die uit een rib is gemaakt.

maar dit alles niet uit toeval maar gestuurd door god.
vind ik nogsteeds een stuk logischer klinken.

bovendien dat "er is niks en BWHAWAH!" slaat eerder op de oerknal waar de evolutie theorie weer op is gebazeerd, dan op het scheppings verhaal.

Laatst aangepast door Apollo : 6 August 2007 om 13:16
Apollo is offline  
Oud 6 August 2007, 14:29   #3
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Apollo Bekijk Bericht
maar dit alles niet uit toeval maar gestuurd door god.
vind ik nogsteeds een stuk logischer klinken.

bovendien dat "er is niks en BWHAWAH!" slaat eerder op de oerknal waar de evolutie theorie weer op is gebazeerd, dan op het scheppings verhaal.
De oerknal is maar een gebeurtenis in tijd, je kunt het vergelijken met een leven. Je wordt geboren (de oerknal) en dan leef je (planeten ontstaan en alles wat mogelijk is kan gebeuren) en daarna is het ook weer afgelopen (ineenstorting uiteentrekken of wat er allemaal nog meer mogelijk is).

Deze oerknal die wij beleven is er maar één in een oneindigheid.
http://www.tenthdimension.com/medialinks.php
Pakspul is offline  
Oud 5 September 2007, 17:13   #4
Ukrainian
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Pakspul Bekijk Bericht
De oerknal is maar een gebeurtenis in tijd, je kunt het vergelijken met een leven. Je wordt geboren (de oerknal) en dan leef je (planeten ontstaan en alles wat mogelijk is kan gebeuren) en daarna is het ook weer afgelopen (ineenstorting uiteentrekken of wat er allemaal nog meer mogelijk is).

Deze oerknal die wij beleven is er maar één in een oneindigheid.
http://www.tenthdimension.com/medialinks.php
Ben terug na een lange tijd en ben erg enthousiast.

Goed, u gelooft dus in de grote knal. Ik weet er niet heel veel van, omdat het me niet veel kan schelen, maar zover ik het me kan herinneren weet ik dat alles in het heelal zich ophoopte in één stipje niet groter dan een lettertje. En vervolgens draaide het ontzettend snel en kwam het tot een geweldige explosie.
Nou wil ik zeggen dat het toen maar één kan draaide en dat alles wat uit de explosie ontstaan is ook die kant op zou moeten draaien.

Geinig ideetje over zo'n Big Bang, leuk en aardig, maar dan zit ik met een vraagje. Namelijk: Hoe kan het dan zo zijn dat de planeten niet allemaal één kant op draaien?

Gegroet.

Oud 5 September 2007, 20:00   #5
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Ukrainian Bekijk Bericht
Ben terug na een lange tijd en ben erg enthousiast.

Goed, u gelooft dus in de grote knal. Ik weet er niet heel veel van, omdat het me niet veel kan schelen, maar zover ik het me kan herinneren weet ik dat alles in het heelal zich ophoopte in één stipje niet groter dan een lettertje. En vervolgens draaide het ontzettend snel en kwam het tot een geweldige explosie.
Nou wil ik zeggen dat het toen maar één kan draaide en dat alles wat uit de explosie ontstaan is ook die kant op zou moeten draaien.
Dat zijn jou woorden niet de mijne hoe en wat met de bigbang weet ik ook niet, maar er zijn theorien dat het in begin alleen maar energie was en uit deze energie is materie ontstaan.
Citaat:
Geinig ideetje over zo'n Big Bang, leuk en aardig, maar dan zit ik met een vraagje. Namelijk: Hoe kan het dan zo zijn dat de planeten niet allemaal één kant op draaien?

Gegroet.
Hoe kan het dat geen enkel mens op elkaar lijkt? Zo gaat het ook met planeten. Het kan ook zijn dat een planeet eerst een kant omdraaide en later omdat het misschien met een andere planeet is gebotst een andere kant op draait.

Laatst aangepast door Pakspul : 5 September 2007 om 20:14
Pakspul is offline  
Oud 5 September 2007, 21:56   #6
blabla1993
Super Lid

blabla1993's Avatar

Standaard

Citaat:
Beetje die quasi-wetenschappelijke geloofsverkondiger napraten?
Oud 6 September 2007, 09:29   #7
Anubis
Lid

Standaard

@Pakspul: Euhm, de planeten zijn nooit met elkaar gebotst hoor, anders zouden ze nu niet meer bestaan.

@Ukrainian: Het is niet de Big Bang die ervoor zorgde dat de planeten begonnen te draaien, de Big Bang was de explosie (eigenlijk implosie) van een supernova (gigantische zon) die puin in de ruimte heeft geslingerd waarvan later de planeten zijn ontstaan. Ik zou nu een uitleg kunnen doen over magnetisme enzo om uit te leggen waarom de planeten draaien maar ik vrees dat velen hier nog iets te jong zijn om dat allemaal te begrijpen.
Anubis is offline  
Oud 6 September 2007, 10:34   #8
Pakspul
Banned

Pakspul's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Anubis Bekijk Bericht
@Pakspul: Euhm, de planeten zijn nooit met elkaar gebotst hoor, anders zouden ze nu niet meer bestaan.
Als er nooit planeten zouden bosten hadden we geen maan gehad en daarbij komt dat we dan geen getijden hadden en dan was er vast veel minder complex leven. En als de maan nooit met ons was gebotst was de aarde niet van z'n as geduwt en hadden we nooit seizoenen gekent.

En als er nooit dingen zouden bosten leefden de dino's nu nog en wij niet, naja eigenlijk zou er dan niet leven want dan zouden er alleen blokken steen door de ruimte vliegen (die elkaar steeds missen).
Citaat:
Origineel gepost door Anubis Bekijk Bericht
@Ukrainian: Het is niet de Big Bang die ervoor zorgde dat de planeten begonnen te draaien, de Big Bang was de explosie (eigenlijk implosie) van een supernova (gigantische zon) die puin in de ruimte heeft geslingerd waarvan later de planeten zijn ontstaan. Ik zou nu een uitleg kunnen doen over magnetisme enzo om uit te leggen waarom de planeten draaien maar ik vrees dat velen hier nog iets te jong zijn om dat allemaal te begrijpen.
De bigbang en een supernova zijn twee compleet andere dingen, een supernova heeft er voor gezorgt dat ons zonnestelsel is onstaan.

Laatst aangepast door Pakspul : 6 September 2007 om 10:37
Pakspul is offline  
Gesloten onderwerp

Berichting Regels