Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Psychologie & Filosofie
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen.

Gesloten onderwerp

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 9 November 2007, 17:28   #1
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
God vergeeft iedereen die om vergeving vraagt, en dus niet zomaar iedereen. Je moet de Bijbel tog maar eens beter lezen.

Ik geloof btw ook dat er een leven na de dood is net als JustMeYouKnow.
Mocht die onzin allemaal waar zijn en ik sta over een x aantal jaar tegenover m zal ik zelf ook wel zien dat ik ongelijk heb gehad en zal ik dan dus ook gemeend om vergiffenis vragen.
Maar die kans acht ik zeer klein.
Oud 9 November 2007, 19:29   #2
sandraatje
Girlpower!!

sandraatje's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
Mocht die onzin allemaal waar zijn en ik sta over een x aantal jaar tegenover m zal ik zelf ook wel zien dat ik ongelijk heb gehad en zal ik dan dus ook gemeend om vergiffenis vragen.
Maar die kans acht ik zeer klein.
Ja, maar dan is het te laat.. Het gaat erom dat je om vergeving vraagt als je op aarde leeft. En niet iets van: 'eerst zien en dan geloven'.
Oud 10 November 2007, 01:44   #3
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door sandraatje Bekijk Bericht
Ja, maar dan is het te laat.. Het gaat erom dat je om vergeving vraagt als je op aarde leeft. En niet iets van: 'eerst zien en dan geloven'.
Als god mij als zijn kind beschouwd (wat alle mensen in den beginsel zouden zijn) zal hij mij vergeven. Je vergeeft je kind namelijk altijd.

En daarnaast, als ik een kind van god ben, hoe kan hij mij dan zo bouwen dat ik niet in hem geloof?
Oud 10 November 2007, 14:16   #4
sandraatje
Girlpower!!

sandraatje's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Chrizlybeer Bekijk Bericht
Als god mij als zijn kind beschouwd (wat alle mensen in den beginsel zouden zijn) zal hij mij vergeven. Je vergeeft je kind namelijk altijd.

En daarnaast, als ik een kind van god ben, hoe kan hij mij dan zo bouwen dat ik niet in hem geloof?
God heeft ieder mens een wil gegeven om voor hem te kiezen. En als jij dat niet doet is dat jou eigen wil die daarvoor kiest. Als God ervoor had gezorgd dat iedereen tog wel voor hem had gekozen dan had Hij net zo goed allemaal robots kunnen maken. Maar dat is geen liefde. En dat is ook niet hoe Hij het heeft gewild!
En ja, je bent een kind van God, maar dat moet je zelf wel accepteren en aanvaarden. En je moet er wat mee doen, ik ben ook een kind van mn moeder, maar als ik de hele tijd tegen haar begin te vloeken en te schelden en weet ik het wat, vergeeft ze mij op een gegeven moment tog ook echt niet meer hoor!
Oud 10 November 2007, 15:43   #5
blabla1993
Super Lid

blabla1993's Avatar

Standaard

Dat is gewoon idioot. Als god wat zichtbaardere bewijzen had van zichzelf zou iedereen in hem kunnen geloven. Ze kunnen daarna nog zelf beslissen of ze hem willen volgen of niet.

Laatst aangepast door blabla1993 : 10 November 2007 om 18:39
blabla1993 is offline  
Oud 10 November 2007, 18:01   #6
JustMeYouKnow
Guest

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Dat is gewoon een idioot. Als god wat zichtbaardere bewijzen had van zichzelf zou iedereen in hem kunnen geloven. Ze kunnen daarna nog zelf beslissen of ze hem willen volgen of niet.
?? De Bijbel is een bewijs! kerken zijn ook bewijzen, weet je wel het huis van God. Blabla lul eens niet alleen van die onzin. Je hoeft niet te geloven hoor je komt er alleen zelf wel achter

Oud 10 November 2007, 18:42   #7
blabla1993
Super Lid

blabla1993's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door JustMeYouKnow Bekijk Bericht
?? De Bijbel is een bewijs! kerken zijn ook bewijzen, weet je wel het huis van God.
Ik bedoelde, bewijzen die voor iedereen bewijzen zijn en niet alleen voor de 'weak-minded'. (Starwars ja.) Hij is toch oppermachtig, en weet hoe de mens in elkaar zit, nou dan weet ie ook wel dat dat soort onzin niet genoeg bewijs is voor het grootste deel van de mensen. En als de mens dat zelf nog een theorie maakt die geloofwaardiger is ... heeft 'ie het een beetje verneukt met z'n bewijzen.
Oud 10 November 2007, 23:58   #8
Chrizlybeer
Beheerder

Chrizlybeer's Avatar

Standaard

Citaat:
?? De Bijbel is een bewijs! kerken zijn ook bewijzen, weet je wel het huis van God. Blabla lul eens niet alleen van die onzin. Je hoeft niet te geloven hoor je komt er alleen zelf wel achter
Bijbel bewijs? Ga weg man, als ik 2000 jaar geleden een boekje van nijntje had begraven dacht al dat klapvee dat ze dat ding moeten aanbidden.
Oud 11 November 2007, 09:43   #9
Zeespons
Geen zin.wat isdit dan?

Zeespons's Avatar

Standaard God damn it.

Citaat:
?? De Bijbel is een bewijs! kerken zijn ook bewijzen,
Pffff. Heb je wel eens een kerk in het buitenland gezien in een arm dorpje?
Allemaal oude mensen die daar wonen met heel weinig geld en ze hebben rottende tanden. Wanneer je de kerk in loopt staan er allemaal goude beeldjes alles is mooi opgeknapt. En wie heeft dat betaald? Juist ja, de inwoners.

Wat krijgen ze ook al weer in de kerk? hmm

Een vierkant stukje brood van de bakker. (DAT IS HET LICHAAM VAN GOD!) Kut kanibalen... En vreemd genoeg moet je er nog eens geld voor geven in een bakje ook......
Vervolgens probeer je het droge brood door te slikken dat al een tijdje lag te drogen in de zon. Na dat je je brood einderlijk hebt doorgeslikt zie je opeens dat de priester zijn stuk witbrood doorslikt met een slok wijn. Maar dat wijn is niet zo maar een wijntje! Dat is het bloed van God (of jezus right?). wat dan ook...
Terwijl de eigenlijke werkelijkheid is dat een arme boer elke dag zijn land op gaat om zijn druiven goed te verzorgen. Vervolgens krijgt hij maar 25 cent per fles wijn die hij verkoopt. Met dat geld gaat hij naar de kerk in z'n klein dorpje en geeft het uit aan een stuk wit brood...

Laatst aangepast door Zeespons : 11 November 2007 om 09:46
Zeespons is offline  
Oud 10 November 2007, 20:33   #10
Zeespons
Geen zin.wat isdit dan?

Zeespons's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Dat is gewoon idioot. Als god wat zichtbaardere bewijzen had van zichzelf zou iedereen in hem kunnen geloven. Ze kunnen daarna nog zelf beslissen of ze hem willen volgen of niet.
Hij is niet zo goed in marketing
Oud 10 November 2007, 21:27   #11
blabla1993
Super Lid

blabla1993's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Zeespons Bekijk Bericht
Hij is niet zo goed in marketing
Dat blijkt.

Berichting Regels