Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Prev Vorige Bericht   Volgende Bericht Next
Oud 19 April 2002, 08:49   #11
boertje
Guest

Standaard

geschreven door: casual

"De overheid kande hoeveelheid wel gaan bepalen, maar als de vraag groter is, zal er altijd een zwarte markt blijven bestaan. Ook de accijns is een mooi argument, maar weed is geen product waarop het zin heeft, zoals benzine.
Want bij benzine hebben we het over natuurlijke grondstoffen, bij weed kan iedereen het kweken, zodat de zwarte handel blijft bestaan. Want iedereen kan naar een growshop en zoveel plantjes halen als hij wil.
Een accijns heeft pas zin als je de hele handel kunt overzien.
Die zuivere weed is idd wel beter dan sommige rotzooi van nu, maar consumenten zullen de afweging gaan maken tussen de dure overheidsweed en de veel goedkopere illegale weed. Als je dan een vertrouwd adresje met goede kwaliteit kent, is de keus al snel gemaakt."

---------------------------------------------------------------------------------

Maar de overheid gaat er juist wel accijns op leggen...en natuurlijk gaat een deel van de mensen naar illigale kwekerijen, dat gebeurd nu met sigaretten en drank ook....(ik koop mijn wodka's en dat soort drank ook vaan 6 piek per fles)...
En even over de rotzooi in de weed; in 90% van de weed zit zoveel klotezooi dat het onder de harddrugs vakt, ik denk als je de mensen daar goed over inligt dat ze hun afweging zullen maken.
  Met citaat antwoorden

Berichting Regels