Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Bekijk resultaten enquête: Welke coalitie zie jij zitten?
CDA - VVD - PvdA 0 0%
PVV - PvdA - VVD 3 60,00%
PvdA - SP - VVD 1 20,00%
CDA - Gl - VVD - PvdA 1 20,00%
CDA - D66 - PvdA - VVD 0 0%
Cu - CDA - PvdA - VVD 0 0%
CDA - SGP - VVD - PvdA 0 0%
Stemmers: 5. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Onderwerpopties Waardering: Onderwerp waardering: 1 stemmen, 5,00 gemiddeld. Weergavemodus
Oud 22 June 2010, 12:10   #1
Doctor
Lid

Standaard

If voting worked, they'd make it illegal.
Doctor is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2010, 11:44   #2
Mars
Lid

Standaard

Maar Wilders wilt toch hogere gevangenisstraffen enzo ook voor nederlanders?
Maarja snap wel dat het gelijk moet zijn, maar bv als een allochtoon hier zich slecht behandeld kan die opvliegen uit NL maar je kan moeilijk een nl'er uit NL plaatsen.
En tegenwoordig is het 9/10 x een allochtoon die een misdrijf pleegt, dus is mischien niet eerlijk als niet iedereen zelfde straf krijg maar hun zijn meerendeels wel het probleem hier.
Mars is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2010, 14:27   #3
PeterV
Lid

PeterV's Avatar

Standaard

Je hebt gelijk dat Wilders hogere straffen wilt voor iedereen, maar het gaat vooral om zijn uitzettingsbeleid. In mijn ogen is dat een populistisch beleid wat niet mogelijk is. Hij weet dat dat is wat mensen willen horen, de problemen gewoon het land uitzetten! Het probleem is dat de jongeren waar zo vaak naar gerefereert wordt gewoon Nederlands zijn! Zij zijn wel van allochtone afkomst, maar officieel Nederlander.

Daarbij heb je gelijk dat procentueel jongeren van allochtone afkomst vaker veroordeeld worden etc. Maar ik wil graag geloven dat slechtheid niet in die mensen zit. Er gaat gewoon iets heel erg fout bij de opvoeding, wat denk ik deels toe te wijzen is aan de slechte integratiemaatregelen die Nederland heeft getroffen toen zij de eerste generatie naar Nederland haalden. daarvoor moeten we nu op de blaren zitten. Er is geen snelle oplossing voor criminaliteit onder immigranten en allochtonen, waar heb je ooit gezien dat zoiets werkt?

Kijk ik wordt er ook gek van dat als ik een keer problemen heb op straat het vaak inderdaad uit dezelfde hoek komt. En ook ik lees de kranten. Maar bijvoorbeeld in Berlijn is de integratie een stuk beter gegaan, omdat mensen daar veel meer de ruimte hebben gekregen en beter behandeld zijn waardoor veel allochtoonse groepen veel meer onderdeel zijn van de Berlijnse gemeenschap. Dat zag je bijvoorbeeld bij het WK, maar ook in de criminaliteitscijfers.
PeterV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 September 2010, 20:19   #4
blabla1993
Super Lid

blabla1993's Avatar

Standaard

Ga jij discussies aan met mensen die het verschil niet weten tussen 'gedragen' en 'behandelen'?
Oud 13 September 2010, 11:39   #5
PeterV
Lid

PeterV's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
Ga jij discussies aan met mensen die het verschil niet weten tussen 'gedragen' en 'behandelen'?
Ik greep gewoon mijn kans om deze wereld een klein beetje beter te maken door iemand te informeren......

Ik maak mezelf graag wijs dat dat zin heeft......
PeterV is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 September 2010, 16:02   #6
Mr. Macphisto
Lid

Mr. Macphisto's Avatar

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door PeterV Bekijk Bericht
Ik greep gewoon mijn kans om deze wereld een klein beetje beter te maken door iemand te informeren......

Ik maak mezelf graag wijs dat dat zin heeft......
Dat noemen ze propageren, deed Hitler ook.

Citaat:
Weet je wat wel grote fouten zijn? Lidwoorden vergeten eng een hoofdletters gebruiken.

Punten willen ook wel eens helpen in plaats van alleen maar komma's.

Nu weer on topic:

Rutte zegt nog een paar moeilijke discussies te moeten voeren ofzo? Als dat nou eens mislukt, dan ben ik toch blij!
Over 2 weken verzamelen op het bordes hoor.
Oud 13 September 2010, 15:05   #7
Mars
Lid

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door blabla1993 Bekijk Bericht
wow gefeli omdat ik klein foutje maakte, dat jij nou elke post die je neerzet 24/7 na check of er geen foute instaan ^.-, mja is al aan je naam te zien dat je offtopic gaat. net als ik nu ;D
en als je alweer gaat blabla'en dat het nogal een groot foutje is, als het zo groot foutje was snapte je ook niet wat ik bedoelde en dat deed je nu wel

Laatst aangepast door Mars : 13 September 2010 om 15:09
Mars is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 September 2010, 17:02   #8
Teletext-
Lid

Standaard

Citaat:
Origineel gepost door Mars Bekijk Bericht
En tegenwoordig is het 9/10 x een allochtoon die een misdrijf pleegt
Nee, het zijn vaak genoeg Nederlanders, maar dat komt weer eens niet op tv he.
Teletext- is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 September 2010, 00:14   #9
blabla1993
Super Lid

blabla1993's Avatar

Standaard

Rookverbod verbieden in kleine cafés? Veeg meteen even alle logica aan de kant waarop dat verbod steunde. Alsof ze in kleine cafés geen personeel kunnen hebben dat graag wil werken zonder kanker.

Berichting Regels