|
Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#10 |
aber, warum?
|
![]()
deze wereld heeft idd regels nodig om zichzelf te ordenen. Anders zou het idd een rotzooi worden. Maar door die regels kan je nooit doen waar je zelf zin in hebt. Je kan je nooit laten gaan (zonder aangehouden of wat dan ook te worden).
we hebben zoveel technologie en toch zijn we niet in staat om een betere wereld te maken. ik liep altijd te zeiken dat de wereld vroger beter was. Maar dat was hij niet en zal hij ook nooit worden. Er zou een goede wereld kunnen zijn als we deze technologie hadden met een veel kleinere bevolkingsdichtheid. Dan zou je kunnen doen wat je wilt zonder dat er een haan naar kraait. Vroeger was de natuur een bedreiging voor ons. Nu zijn wij een bedreiging voor de natuur. wij mensen worden te groot kwa hoeveelheid, we hebben zelf geeneens door hoe machtig we zijn geworden. Wat wil ik hier mee zeggen?? We moeten zoveel mensen uitmoorden zodat het menselijk ras wat inkrimpt. Dit is geen optie, dus loop ik maar wat in het wilde weg te lullen over iets waar nix aan gedaan kan worden.