|
Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
|
Onderwerpopties |
Waardering: ![]() |
Weergavemodus |
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
Naam: Wilco
Leeftijd: 14 Wat versta jij onder puberteit? * Mijn jeugd, dus de jaren tussen de 10 en de 18. X* Een tijd, die bij iedereen anders is, waarin ik ontwikkel en volwassen word. * Wat is puberteit? * Een tijd waarin ik vreemd doe en niet weet wie ik ben. Wat voor puber denk je dat je bent? * Makkelijk, ik merk niet veel van de puberteit. * Normaal, ik heb wel eens van die dagen, maar over het algemeen, kun je het niet aan me merken. X* Beetje lastig, ik wil mijn ouders nog wel eens lastig vallen, en ben vaak niet te harden.(ik merk het aan mezelf, omgeving merkt het niet zo erg) * Moeilijk, ik heb een grote bek, en ben overal tegen, en kan me niet behoorlijk gedragen. Hoe ervaar jij de puberteit? * Niet boeiend, ik ga naar school, ik kom thuis, ik eet en ga naar bed, niks aan de hand en ik vind dat alles normaal is. * Ik vind het niet erg, maar merk het wel, ik verander en kan soms vreemde dagen hebben. * Rot, ik weet niet goed wat ik met mezelf aan moet en zit niet lekker in mfn vel, X voel me vaak depri en ik drijf mezelf soms tot wanhoop. Wat vind jij de belangrijkste kenmerken (max. 3 antwoorden) aan de puberteit? * eerste keer sex * eerste keer ongesteld X* volwassen worden * leraar pesten * tegen je ouders in gaan X* jezelf ontwikkelen * hormonen komen op orde X anders, namelijk ontdekken wie je bent |
![]() |