|
Psychologie & Filosofie Een forum waar je je hart kunt luchten en naar hartelust kunt filosoferen. |
![]() |
|
Onderwerpopties |
Waardering: ![]() |
Weergavemodus |
|
![]() |
#1 | |||
Guest
|
![]() Citaat:
Citaat:
Noem eens voorbeelden hoe je in je jeugd wordt aangeleerd om in hokjes te denken. Citaat:
En dan niet direct als reactie op eneri: Hokjesdenken is volgens mij niet eens zo verkeerd. Er zijn miljarden mensen op deze aarde. Als je uitspraken wilt doen over iets met betrekking tot personen, dan kun je moeilijk miljarden mensen apart beschrijven. Sterker nog, dit gaat niet. JE zult dus categorien moeten maken. Als je het bijvoorbeeld over muziek hebt, dan zul je op gaan delen in "metal", "hardcore/hardstyle e.d", "dance", "trance/techno e.d.", "top40" etc etc... Dit doe je omdat er dan makkelijker te praten valt en je in een gesprek over hetzelfde praat en niet langs elkaar schuift omdat de een, net iets anders bedoelt, dan de ander. NAtuurlijk als je gaat oordelen over een individu, dan moet je niet met zulke generalisaties aankomen. En om weer on topic te gaan (Want het ging eigenlijk niet om hokjesdenken!): HET is lastig om puur jezelf te zijn en alles te respecteren, vanwege die contradicte gevoelens die je dan hebt (zoals in de wet, discriminatie VS vrijheid meningsuiting e.d.). Dit levert problemen op. Verder ben ik het wel met je eens dat je jezelf moet zijn.... maarja als je van nature iemand bent die andere niet respecteert (dus zonder masker op), dan is er een dilemma, waarvoor ik neit echt een oplossing zie :/ |
|||
![]() |