Ga Terug   Leerlingen.com Forum > Algemeen > Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden
FAQ Ledenlijst Kalender Berichten van vandaag

Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken!

Bekijk resultaten enquête: .
ja , ze moeten ze opsluiten 8 15,69%
nee , maar er moet wel iets aan gedaan worden 34 66,67%
mij boeit het niet , ik heb geen mening want die hebben mijn vrienden al... 0 0%
nee joh , ik ben zelf de grootste rassist ooit. 9 17,65%
Stemmers: 51. Je mag niet stemmen in deze enquête

Antwoord

Onderwerpopties Stem op Onderwerp Weergavemodus
Oud 25 December 2002, 19:42   #1
Freaky Maus
Banned

Standaard

Eerlijk gezegd: Ik ben zelf af en toe ook wel racistisch.

Ik gooi af en toe ook alle buitenlanders over 1 kant, zoals: elke buitenlander die in Nederland loopt is een Turk.(mijn verzamelnaam voor buitenlanders)

Ik heb niets tegen die mensen, ik heb ook buitenlandse vrienden/kennisen. En dat is best, heb ik geen problemen mee, vind ik harstikke leuk.
Maar als ik bijvoorbeeld de kabelkrant bekijk en zie staan: winkel beroofd..
Dan vliegt er bij mij al gelijk de gedachte door m'n hoofd: "oohw, zullen wel weer die kut turken zijn..."

En dit komt denk ik doordat het 6 uit de 10 keer ook buitenlanders zijn die toch veel minder voorkomen in Nederland. En dat wekt denk ik een negatief gevoel bij me op dat ik dan over alle buitenlanders denk. Maar ik weet ook dat het maar een klein deel is van die buitenlanders die zo zijn...
En daarom heb ik ook geen hekel aan ze. Ik "hou" van ze net zoals een blanke nederlander...

Maar bij racisme wordt alleen het negatieve deel van het beoordelen van buitenlanders naar voren gehaald. Er wordt weinig of nooit gepraat over dat ze "veel" hulp krijgen van de Nederlandse overheid.

Ik denk dat het racisme gewoon een "natuurlijk" afweersysteem is van de mens. Want zeg nou EERLIJK zelf: heb je nooit van: waarom krijgen zij dat wel en wij niet?
Dat heeft volgens mij BIJNA iedereen wel is.. ook de buitenlanders zelf...
Maar je kunt ze toch ook moeilijk alles gratis geven?(het is niet het hele jaar door kerst..)
Want dan worden wij weer gediscrimineerd... en die balans houden is soms lastiger voor de ene persoon dan de andere..

En voor de duidelijkheid: ik zie mezelf niet als racist of afgezant van Hitler of weet ik veel wat..
Ik heb soms een andere mening of ander gevoel over iets.(en als jullie dat racisme noemen: best)
Freaky Maus is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Berichting Regels