7 January 2003, 12:25
|
|
Nostalgisch lid
|
Citaat:
Originally posted by bartje518
Precies Tankie.. Bovendien post zelden meer iemand op sport . Het is toch stiekem wel een best boeiend onderwerp voor iedere supporter . Die clubcard nieuwe stijl is idd belachelijk. Maar ik zie het inderdaad gebeuren dat binnenkort gladde mannetjes mij thuis mijn clubcard komen aansmeren waarbij ik geheel doorgelicht wordt op mijn gedrag, of dat soort enge ideëen.. En waarbij een handscan gemaakt wordt waarmee mijn strafblad kan worden opgevraagd.. Die dingen zie ik in de toekomst wel plaatsvinden..
|
Ik vind het ook wel een boeiend onderwerp. Als ik gezellig wil doen ga ik wel naar een chatbox....
Hier ook weer een stuk, waar een mediageil persoon weer ff de krant wil halen...
Citaat:
AMSTERDAM - Huiselijk geweld of voetbalvandalisme: één pot nat, vindt de Nijmeegse Pompe kliniek. Daarom praat de tbs-kliniek nu met voetbalclub NEC over een psychiatrisch behandelprogramma voor hooligans.
,,We zijn hierover benaderd door een bestuurslid van NEC'', vertelt een enthousiaste Jos Poelmann, algemeen directeur van de Pompestichting. ,,En we vinden het helemaal geen gek idee. We hebben ervaring in het omgaan met agressie, we zijn voortdurend bezig de samenleving te beveiligen tegen delicten van tbs'ers. We krijgen hier bijvoorbeeld veel vaders die hun kinderen slaan.''
De aldus opgedane expertise is prima toepasbaar voor relschoppers die in en rond de Nederlandse stadions actief zijn, zegt Poelmann zelfverzekerd. ,,We kunnen adviezen geven aan suppoosten, zodat die escalatie van geweld leren voorkomen. En we willen ook cursussen geven aan oproerkraaiers die een stadionverbod hebben. Deelname aan zo'n cursus kan dan een voorwaarde worden om weer het stadion in te mogen.''
Eerder werd de Pompestichting al benaderd door de NS, om conducteurs te leren omgaan met agressie. Dat project was de Pompestichting een maatje te groot. Maar Poelmann verheugt zich op de samenwerking met NEC. Deze eredivisieclub kampt met een weliswaar kleine, maar wel hardnekkige groep hooligans die zich vooral roeren bij wedstrijden tegen het Arnhemse Vitesse. Poelmann: ,,Hun behandeling zou vergelijkbaar zijn met die van bijvoorbeeld plegers van huiselijk geweld: leren hun agressie en impulsen te beheersen, en voorkómen dat ze hun gevoelens uiten in vernielen en molesteren.''
Poelmann hoopt in januari nadere afspraken te maken met NEC. De club zelf is vanwege de winterstop niet bereikbaar.
|
bron: Trouw
|