|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
ubergruber
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#2 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Persoonlijk vind ik het een zeer goed idee. Criminaliteit is een groot probleem van deze tijd, en dat moeten we de komende jaren hard gaan aanpakken. Legitimatieplicht is één van de middelen die daarbij kan helpen. |
|
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
ik vind het persoonlijk niet zo'n punt, heb toch altijd mijn rijbewijs bij
maar ik vind het wel goed, je kan meteen zien of het wel echt is en dat die niet een verhaal loopt te vertellen het is ook een kleine moeite je legitimatie bij je toe houden, gewoon altijd je portemonee bij je houden en dan heb je je legitimatie ook bij je |
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
rijbewijs is geen geldig bewijsmiddel, al wordt het wel vaak getollereerd (als ik me niet vergis, ff zekerheid opzoeken)
|
![]() |
![]() |
#5 |
Lid
|
![]()
OV telt zeker ook niet?
![]() Praktisch ben ik niet zo blij met het idee, moet ik altijd dat gare paspoort meesjouwen, op zeker dat ik het binnen de kortste keren kwijt ben. Kost me weer een hand vol geld. Aan de andere kant zie ik het probleem niet om je verplicht te kunnen legitimeren, als je niets te verbergen hebt is er toch ook geen probleem?
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
http://www.millingen.nl/werk/uitk_huisbezoek.htm
ik heb geen zin om bij ministerie uit te gaan zoeken waar het staat ![]() |
![]() |
![]() |
#7 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#8 |
Lid
|
![]()
op zich wel goed, tegen de criminaliteit enzow.. maar 12-jarigen die nog buiten 'spelen' zeg maar.. moeten elke keer ook zo'n ding meenemen :S als ze het verliezen, moeten de ouders de boete betalen en een nieuwe kopen..
|
![]() |
![]() |
![]() |
#9 | |
Lid
|
![]() Citaat:
Dit zijn uitspraken die het goed doen bij het volk voor politici... en oneliners als deze leveren stemmen op!
![]() |
![]() |
#10 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#11 |
Lid
|
![]()
Zo kun je nog wel meer stellen.. maar de praktijk werkt zo niet..
![]()
![]() |
#12 | |
Guest
|
![]() Citaat:
Althans daar werd op gedoeld, en niet op het punt of een politiek besluit nou daadwerkelijk praktisch uitgevoerd zou gaan worden |
|
![]() |
![]() |
#13 |
Lid
|
![]()
En over die stelling heb ik inhoudelijk mijn mening gegeven, net als over het argument tegen dat dan kinderen vanaf 12 jaar in de zandbak hun id-bewijs zouden moeten meenemen.
![]() |
#14 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#15 |
Lid
|
![]()
Dan heb ik er toch iets over gezegd??
Waar gaat dit over zag ![]()
![]() |
#16 | |
Guest
|
![]() Citaat:
en met dat laatste ben ik het eens |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Guest
|
![]()
Ik ben het volledig eens met Femke Halsema op dit punt. Je kunt 12-jarigen die naar het zwembad gaan toch niet verplichten een legitimatiebewijs bij zich te hebben?
![]() En dat is nog niet eens het ergste. Als je het niet bij je hebt wordt je als crimineel behandeld. Vette boete zoiets.. Ik heb sterk het vermoeden dat dit met name gebruikt gaat worden op de staatskas maar een beetje te spekken, en niet om echt illegalen op te sporen. |
![]() |
![]() |
#18 |
Lid
|
![]()
ik zou er persoonlijk geen problemen mee hebben, maar gegarandeerd dat ontiegelijk veel mensen hun id-kaart vergeten constant bij zich te hebben. T gaat iig op korte termijn niet werken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#19 |
Guest
|
![]() ![]() Vraagje: is het in Nederland nog niet verplicht? In België wel. |
![]() |
![]() |
#20 | |
Über Mensch