|
Nieuws, Actualiteiten en Achtergronden Bepraat hier de laatste actuele gebeurtenissen, of over alle andere onderwepen die actueel zijn en je interessant lijken! |
![]() |
|
Onderwerpopties | Stem op Onderwerp | Weergavemodus |
![]() |
#1 |
Guest
|
![]()
Ja, een harde stelling, maar naar mijn mening niet onwaar. Als ik deze topics weer eens doorblader wordt mijn mening (helaas) bevestigt. Ik heb grote twijfels aan de capabelheid van veel Nederlandse kiezers. Mensen weten totaal niet waar ze het over hebben, en doen maar wat. Puur om op te vallen, of omdat ze bij de geboorte dan toch te weinig zuurstof hebben meegekregen, of een rotjeugd hebben gehad.. Maargoed, iedereen heeft nu eenmaal dat stemrecht als je (volgens je leeftijd) 18 jaar of ouder bent.
Als ik hier weer lees en mensen hoor zeggen 'ik denk dat ze hun ideëen niet tot uitwerking brengen, en die vind ik dat wel', of argumenten als 'die Marijnissen vind ik wel wat hebben'. Of mensen die nog niet eens in staat zijn de naam goed te schrijven. Want zeg nu zelf: 'Rosenmuller', dat heeft niets me typfouten te maken natuurlijk. Ik maak mij ernstige zorgen over de weloverwogenheid waarmee veel mensen hun stem uitbrengen.. |
![]() |
![]() |
#2 |
Guest
|
![]()
1.6 miljoen van de nederlandse kiezers is zeker dom, stemde op een dode man
![]() maarja, we zijn en blijven kudde dieren, we stemmen inpulsief en letten niet op wat we doen, want dan was er niet zo veel op een dode man gestemd |
![]() |
![]() |
#3 |
Guest
|
![]()
jij hebt je eigen mening... maar gaat er ook al van uit dat je gelijk hebt?
|
![]() |
![]() |
#4 |
Guest
|
![]()
ik denk idd ook dat zeker 95% van de kiezers niet nadenkt over zijn/haar keuze en zich laat meeslepen door de massa en gaat roepen ik vind dat die partij wel goeie standpunten heeft en ik denk zelfs dat een groot deel van de kiezers niet een de verkiezingsprogramma's kent
|
![]() |
![]() |
#5 |
Guest
|
![]()
nouja misschien zit er wel wat in ja... een vriend van mij stemde vorige keer op LPF... alleen omdat hij nie wist wat ie moest kiezen, en omdat ie Pim wel een lachen gozer vond..
![]() beetje kansloos.. stem dan niet. |
![]() |
![]() |
#6 |
Guest
|
![]()
ik ben het ook met je eens, je moet je mening kunnen onderbouwen om een goede stem te kunnen uitbrengen. Ik kan dat nog niet, en ik heb vast rosenmuller verkeerd gespeld enzo, maar ik mag dan ook nog niet stemmen, anders zou ik t goed uitzoeken.
|
![]() |
![]() |
#7 |
Nostalgisch lid
|
![]()
We moeten ons niet allemaal zo overschatten. Na het LPF-fiasco heb ik alleen maar mensen horen zeggen dat de meeste stemmers dom zijn. Ondertussen hebben zoveel mensen het al gezegd dat je bijna begint af te vragen hoe heeft de LPF ooit zoveel stemmen kunnen krijgen.
Want Bart zeg nou zelf in de lappen teksten van jou staan ook vaak genoeg spelfouten die echt niet komen door typfouten...
![]() |
#8 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#9 |
Guest
|
![]()
Maar onwetend je stem uitbrengen
![]() De LPF was natuurlijk helemaal waanzinnig. Maarja, dat heb ik vanaf het begin al gezegt. Maar het is goed zoals het is gegaan. Mensen weten nu hun plaats weer en dat mooie praatjes niet werken. Ik snap trouwens de leus niet 'iedereen naar de stembus'. Waarom als je het toch niet volgt? Dan kun je juist beter thuis blijven! Laat mensen lekker doen wat ze willen, en dwing ze niet te gaan stemmen wat ze toch niet willen.. |
![]() |
![]() |
#10 | |
Nostalgisch lid
|
![]() Citaat:
Nee je wordt niks wijzer van zo'n debat, en als dan nog eens ex-minister Heinsbroek zijn mening mag(!) geven, dan kan zo'n programma alleen maar op je lachspieren werken, of mateloos irriteren....
![]() |
![]() |
#11 |
Guest
|
![]()
Ik ergerde me ook aan Frits Wester. Ik leer nu zelf op mijn opleidinkje dat je als gespreksleider niet je mening mag geven. Ach, ik kijk toch weer, maar dan meer om naderhand commentaar te geven. Heinsbroek sprak trouwens nog wel redelijk de waarheid, al voelde je de messteken onder water richting Zalm. Balkellende zei zoals altijd weer eens niets. Maar dan doet ie ook niks fout, en hopla, in de peilingen 9 zetels winst. waarom is mij compleet een raadsel. Ik kan me niet voorstellen dat half nederland ineens braa Christen is geworden. Maarja, 'die Balkenende ziet er wel braaf uit, dus zal wel weinig verkeerd doen'. Niet traditioneel Limburg/Brabant en Zeeland stemmen CDA, maar inmiddels ook de rest van atheďstisch Nederland stemt CDA. Zelden voorgekomen.. Maarja, een man zonder eigen mening voor een volk zonder eigen mening.. Het heeft wel wat
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
Guest
|
![]()
Even een vraagje hoor, kweenie of ie hier thuis hoort maarja..
Wie heeft er allemaal alle verkiezingsprogramma's gelezen? ... |
![]() |
![]() |
#13 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#14 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#15 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#16 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#17 |
Nerd
|
![]()
morgen lees ik al die programma's nog eens door van de grote partijen
![]() |
#18 | |
Guest
|
![]() Citaat:
![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
#19 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#20 | |
Guest
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#21 |
Guest
|
![]()
Ik denk (en merk) ook dat ontzettend veel mensen niet goed nadenken over hun keuze.... "Ja die ene kale is toch van de SP? Komt wel gezellig over ja! Daar ga ik op stemmen denk ik" Wouter Bos heeft echt een lekker kontje!" Waar gaat dat heen
![]() Dat irriteert me echt: straks zeker weer zeuren dat het allemaal niet gaat zoals men wil! Verdiep je dan ook wat meer in de verkiezingsprogramma's e.d. denk ik dan zodat je echt weet waar je op stemt. Ik mag helaas nog niet stemmen ben net een paar weekjes te jong... |
![]() |